Autoracing  KL-varaosat

850 Tdi -96

  • 18 Vastauksia
  • 7284 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jape84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 Tdi -96
« Vastaus #15 : 24.09.2011, 19:17:36 »
Ei onneks oo toi kyseinen auto :) nyt vaa täytys löytää toi ruiskutuksenajotuksen ohjaus juttu jostai, epäilen nimitäin ettei se saa tarpeeks soppaa pienillä kiekoilla..
V70 tdi -97 144 -70
ex940 td -92 ex740 td -87 ex 760 2.9 v6-89
ex850 2.5 20v -91 ex850 2.5 tdi -96 ex 240 ex 244
ei riemulla rajaa ku vollella päästää

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6618
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: 850 Tdi -96
« Vastaus #16 : 24.09.2011, 19:25:12 »
Ajoitus pitää säätää mekaanisesti kohdalleen ruiskutuspumpun hihnapyöriä ja/tai sen ohjainrullaa säätämällä. Tämä operaatio vaatii jonkinlaisen testerin, jotta arvo saadaa just kohdalleen.

Ennakon täytyy olla tosi paljon pielessä, jos alkaa tehoissa huomaamaan. Yleensä pielessä oleva ajoitus ilmoittaa itsestään siten, että kylmä moottori käynnistyy huonosti.

Poissa Jape84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 Tdi -96
« Vastaus #17 : 27.09.2011, 09:28:11 »
EFI-718 ruiskutusajoituksen ohjaus
EFI-724 jäähdytysnesteen lämmitysrele
tietääkö joku mistä nää löytys, ni vois yrittää testaa näit jos sais vaik pollen pelittää kunnolla.
V70 tdi -97 144 -70
ex940 td -92 ex740 td -87 ex 760 2.9 v6-89
ex850 2.5 20v -91 ex850 2.5 tdi -96 ex 240 ex 244
ei riemulla rajaa ku vollella päästää

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 850 Tdi -96
« Vastaus #18 : 27.09.2011, 09:40:43 »
EFI-718 ruiskutusajoituksen ohjaus
EFI-724 jäähdytysnesteen lämmitysrele
tietääkö joku mistä nää löytys, ni vois yrittää testaa näit jos sais vaik pollen pelittää kunnolla.

Mitähän mahdat tarkoittaa kysymyksellä "mistä löytyy"? Tuo EFI-718 koodi tarkoittaa, että ruiskutuksen ajoitus on pielessä. Siis tarkistukseen pumpun hihna, että on ehjä eikä ole hypännyt. Ajoituksen tarkistus joko heittokellolla pumpun männän liikkeen perusteella tai testerillä. Säätö mekaanisesti rullilta kuten Kulmamies ylempänä kertoi.

Tuo jäähdytysnesteen lämmitysrele (eli niiden vesihehkujen rele) on ulkomuistista konetilassa oikealla puolella, "tietokonelaatikon" edessä. Korjatkaa joku jos meni väärin.

EDIT: sen verran täydennystä vielä, että tuo vesihehkujen rele ei käynti/teho-ongelmiin kyllä vaikuta lainkaan. Ajoituksenkin pitää olla pahasti pielessä että tulee koodia, yleensä hihna hypännyt hampaalla tai vastaavaa.
« Viimeksi muokattu: 27.09.2011, 09:50:16 kirjoittanut Taavi.H »
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

 

RallyBaron  Samppasport