Race.fi  Puotilan autokorjaamo

automaattilootan sport/economy toiminnan testaus v70 t-5 vm 97

• 8 Vastauksia
  • 2194 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Temes

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
moro,

sellanen asia tullut mieleen, et kuin paljon pitäisi olla eroa sport ja economy asennon vaihtokierroksissa?? kun omassa v70 t-5 (vm 97)tuntuu et eroa ei olis juuri nimeksikään. voiko katkaisijan toimintaa testata jotenkin? En haulla oikein löytänyt vastausta..

Poissa Phav

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
Mulla ei ainakaan hirveetä eroa ole, parhaiten olen eron huomannut maantiellä ajellessa. Kun nousee jyrkkää mäkeä ja joutuu painamaan kaasua, niin sport asennolla vaihtaa huomattavasti helpommin pienempää. Samoin  muutenkin tuolla maantieajossa vaihtaa pienemmästä kaasun liikkeestä pienempää.

Poissa Stobe

• De Luxe
  • *
  • S60 D5 -08
Kaikista selvimmin eron huomaa siinä, kun lähtee paikaltaan ja painaa kaasua hieman reilummin niin economylla vaihtaa paljon aikasemmin mitä sportilla.
Ohittaessa huomaa kanssa eron aika hyvin.
"No jos kokeillaan vielä vauhdin kanssa?"

Poissa Temes

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
mikä on paljon aikaisemmin? anteeksi tyhmyyteni ei ole paljoa kokemusta näistä tomaatti askeista,,, kun omassa ei mielestäni ole mitään suurta eroa puhutaanko sadoista vai tuhannesta kierroksesta?

Poissa Tollo5

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Muistaakseni vaihtaa economylla paikalta kiihdyttäessä n. 4500 r/min paikkeilla isompaan ja sportilla vaihto tapahtuu jossain 6000:n paikkeilla. Ja ajossa sportti päällä ku lähtee 80kmh vauhdissa ohittaan niin menee kakkonen pesään, ecolla jää kolmoselle. Näin siis omassa 850 T5 tomaatissa jossa käsittääkseni sama 4-vaihteinen tomaatti.

Poissa Temes

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
nähtävästi mulla ei pelaa ollenkaan toi economy asento, kun kaikki kaaupohjassa tehdyt vaihdot tapahtuu n.6300 rpm kohdalla siinä missä punaraja alkaa.

Poissa Ribbe

• Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
nähtävästi mulla ei pelaa ollenkaan toi economy asento, kun kaikki kaaupohjassa tehdyt vaihdot tapahtuu n.6300 rpm kohdalla siinä missä punaraja alkaa.
Kaasupohjassa tietenkin vaihtaa vasta punarajalla. kokeile puolella kaasulla kiihdyttää.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Temes

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
ok,, eli siinä ei siis ole eroa täyskaasu kiihdytyksessä,, jotenkin itse ajattelin virheellisesti et olis eroa. antaako sport asento mennä osakaasulla keikkojen kuin paljon korkeammalle ? sori et jouduttu rautalangasta vääntää,
« Viimeksi muokattu: 19.09.2011, 08:17:18 kirjoittanut Temes »

Poissa C70

• Grand Luxe
  • **
On niissä hieman eroa kun ajelee puolella kaasulla ja yli, vaihtaa herkemmin pienempää myöskin. Huomaa kyllä eron.... Ja täys kaasulla (kickdown) ei ole väliä kumpi ohjelma valittuna. Silloin se vetää kaikki vaihteet sinne 6000 paikkeille.

Carcom Oy  Elekma