Kompuran laakeri tuli eilen vaihdettua. Ensin otin laturin ja tehostajan pumpun pois tieltä. Laturin irrotusta piti vähän ihmetellä, se kun oli alareunastaan kompuran pulteissa kiinni kompuran ja moottorin välissä eli kompura ensin irti.
Putket eivät antaneet periksi niin paljoa, että olisi kompuran pystyyn saanut, mutta virittelin kakskakkosesta ja narusta nostimen, millä sain hihnapyörän puoleista
päätä hiukan yläviistoon.
Tein kulmaraudanpalasta kytkimen ulosvetäjän; piti käydä ostamassa mutterikannalla olevia M5-pultteja sitä varten. Keskipultti irtosi samoja pultteja pyörimisenestoapuna käyttäen. Kulmarauta siksi, että sain pidettyä siitä kiinni, ettei pyörinyt kytkintä ulosvetäessä.
Hihnapyörän sokka pois 90° sokkapihdeillä. Hihnapyörä irtosi kakskakkosta ja moskaa käyttäen. Laakerin vaihto onnistui suht kivuttomasti.
Hihnapyörän paikoileen meneminen epäilytti kun ei ollut tilaa vasaroimiseen, joten lämmitin hihnapyörää muutaman minuutin ajan auton sisätilanlämmittimellä ja laitoin vielä öljyä laakerin sisäkehään. Sinnehän se meni aika helpolla. Kytkin meni paikoilleen keskipulttia kiristämällä; aloitus pidemmällä pultilla ja loput alkuperäisellä.
Kaikki osat paikoilleen ja lopuksi maalasin ruostuneen kuivaimen sinkkimaalilla, ettei ruostu puhki.
Sitten kone tulille. Hitsi että on hiljainen peli kun tuo vonkuna on pois
