Autoracing  KL-varaosat

740 B200et ja ymmärrys hukassa.

  • 42 Vastauksia
  • 8198 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Levis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Niin se kyllä on
Vs: 740 B200et ja ymmärrys hukassa.
« Vastaus #30 : 17.12.2018, 21:04:40 »
Onko se boschin tk ja sellainen ohut runkoinen, ja siis 3-napainen? Mulla pitäis olla yksi sellainen....
kyllä just tommonen
Teki niin tai näin, aina käy näin.

Poissa Levis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Niin se kyllä on
Vs: 740 B200et ja ymmärrys hukassa.
« Vastaus #31 : 20.12.2018, 17:09:15 »
Nonnii.
 Nyt vähän taas tutkittu ja saatu tämäkin rokkaamaan. Ongelma on enää alakierroksilla. Vaihdoin toisen TK moottorin ja auto hummailee noin 400-1100 kierrosta. Mistä tämä nyt enää voi johtua. Autossa ei ole mitään imu eikä ahtovuotoja (ainakaan en ole heitä löytänyt) olen koittanut russailla ton imm jousenkin kanssa suuntaan sun toiseen mutta ei. Toi kaasuun vastaaminen on vähän heikkoa alhaalta ja autossa ei ole oikee minkäänlaista vääntöä ihan matalilla 1000-1600 kierroksilla.

Tuntuu et vähän kaikkee on koitettu ja kaikkee tarkasteltu
-jako ok
-lämpö anturi
-vauhtipyörän asento
-imm mitattu
-kampiakselin asentoanturit mitattu
-tk moottori
-polttoaine paine ja molemmat pumput
-ahto/imu vuodot
-puola
-virranjakan pyörijä ja kansi
-tulpanjohdot
-tulppia viiskuus sarjaa.

Mitähän tähän vielä keksis  :D
Teki niin tai näin, aina käy näin.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 740 B200et ja ymmärrys hukassa.
« Vastaus #32 : 20.12.2018, 17:43:48 »
Imusarjan tiivisteen vois vaihtaa. Imuvuoto siellä on kun tuollai hummailee joutokäyntiä.
Jäitä housuun!

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5849
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B200et ja ymmärrys hukassa.
« Vastaus #33 : 20.12.2018, 23:39:40 »
Kaveri vaihtoi b200et:n alakerran 2.3:sksi ja vastaavia ongelmia. Onhan 2.0 lohko?

Poissa Levis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Niin se kyllä on
Vs: 740 B200et ja ymmärrys hukassa.
« Vastaus #34 : 21.12.2018, 05:46:58 »
Kaveri vaihtoi b200et:n alakerran 2.3:sksi ja vastaavia ongelmia. Onhan 2.0 lohko?


Tietääkseni kyllä. Nyt en vaan ymmärrä että miten 15% ero tilavuudessa vaikuttaisi niin että kone ikäänkuin sammuu ja herää uudelleen 400rpm kiihdyttää 1100rpm ja sama ralli jatkuu
Teki niin tai näin, aina käy näin.

Poissa Wompatti

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 540
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B200et ja ymmärrys hukassa.
« Vastaus #35 : 21.12.2018, 06:05:32 »
Kyllä minänkin vahvasti piilevän ja joskus vaikeasti havaittavan imuvuodon kannalla, oireet ei ole vaikeasti havaittavia.

Konepyörissä tullut vastaa että imukaula halki, päällepäin ei näy mitään mutta kun vähän taivutti niin näki että 180˚ kehästä halki. Se riitti, konen aivan sekaisin. Tärinästä johtuen antoi sen verran ilmaa että oirehti. Jossakin vinossa oli imusarjantiivisteessä vikaa, ei sitäkään voinut mitenkään oikeastaan päällepäin havaita. Sarja irti ja liima väliin ja oireet hävisi. Eräässä oli kaasuläpän ja sarjan välissä vuoto jne. Bräkkärin ruiluttelulla jolla monet koittaa saada vuotokohtaa selville että kierrokset nousisi ei pikkuvuotoja havaitse.

Eikun osia irti ja lisää tutkimuksia, kyllä se siitä selviää

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 B200et ja ymmärrys hukassa.
« Vastaus #36 : 23.12.2018, 00:30:29 »
Onko vakio chippi Motronicissa? Yks mitä vois kokeilla olis koskematon IMM, mulla olis joskus vuosia sitten ongelmana, ettei käynnistynyt talven jälkeen räpelletyllä IMM, mutta koskemattomalla IMM lähti heti tulille ja toimi normaalisti. Toinen mikä tulee mieleen on se sininen(?) ruuvi ECU:ssa onko nolla-asennossa? Voin lainata omaa IMM millä laitteet on toiminut (ollut tosin käytössä viimeksi 3 vuotta sitten) Forssan kupeessa. Mulla oli joskus vaihtokannessa sininen lämpöanturi, jolla auto kävi noin 200m, jonka jälkeen tulpat pimeni. Vaihdoin tilalle vanhassa koneessa olleen mustan ja uudet tulpat, jonka jälkeen ei ongelmia. Olisko lämpöanturin värissä vuosimallikohtaisia eroja? Oma auto siis vuosimallia 1988.

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Levis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Niin se kyllä on
Vs: 740 B200et ja ymmärrys hukassa.
« Vastaus #37 : 23.12.2018, 07:22:59 »
Onko vakio chippi Motronicissa?

Jos tarkoitat lastua, niin en voi varmaksi sanoa. Ei siinä kortissa mitään lue mutta autossa tuli mukana ohjeet viikingin teholastun asennukseen.

Tähän on noista antureista koitettu montaa erilaista, ja ainut jolla toimii mitenkään päin on aito Bosch.

Sinistä ruuvia (eikös tää rikasta seosta) on koitettu suuntaan jos toiseen. Oisko asento tällä hetkellä jossain 5 pienemmillä ei suostunut edes ahtamaan kun auto minulle tuli nousi paineet tappiin kuitenkin jo paljon ennen rajoitinta paikallaan kierrättäessä
Teki niin tai näin, aina käy näin.

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 B200et ja ymmärrys hukassa.
« Vastaus #38 : 23.12.2018, 22:47:41 »

Jos tarkoitat lastua, niin en voi varmaksi sanoa. Ei siinä kortissa mitään lue mutta autossa tuli mukana ohjeet viikingin teholastun asennukseen.

Tähän on noista antureista koitettu montaa erilaista, ja ainut jolla toimii mitenkään päin on aito Bosch.

Sinistä ruuvia (eikös tää rikasta seosta) on koitettu suuntaan jos toiseen. Oisko asento tällä hetkellä jossain 5 pienemmillä ei suostunut edes ahtamaan kun auto minulle tuli nousi paineet tappiin kuitenkin jo paljon ennen rajoitinta paikallaan kierrättäessä

Joo lastua tarkoitan, muistaakseni vakiolastussa on boschin tarra päällä. Mulla oli muistaakseni joku superchips lastu jolla käy rikkaalla tyhjäkäynniltä alkaen. Sinisen ruuvin asennoista löytyy lisää juttua täältä: https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=31247.0

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1545
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B200et ja ymmärrys hukassa.
« Vastaus #39 : 25.12.2018, 12:19:34 »
Mites onko kansi madallettu? Tuli vaan mieleen että jos on paljon otettu niin jako pois kohilta. Varmistitko ajotuksen niistä merkeistä vai mittaamalla

Poissa Levis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Niin se kyllä on
Vs: 740 B200et ja ymmärrys hukassa.
« Vastaus #40 : 25.12.2018, 13:25:59 »
Suuttimien o-renkaat tuntuis vuotavan ainakin 2 ja 3 pytyiltä. Nyt oottelemaan että löytäisin uudet tähän hätää. Bräkkäriä survomalla suuttimien montut täyteen tuntu ainakin hummailu häviävän.

Nyt suuttimet pöydällä ja odotellaan et kaupat aukiaa.
Teki niin tai näin, aina käy näin.

Poissa Levis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Niin se kyllä on
Vs: 740 B200et ja ymmärrys hukassa.
« Vastaus #41 : 08.01.2019, 17:48:00 »
Suuttimien o-renkaat uudet kaikki imu vuodot paikannettu ja nyt löytyy jopa tyhjäkäynti.

Ala kierroksilla täysin hengetön ei jaksa kolmosella edes kiihtyä alle 40kmh vauhdissa

Tarkasti et jako kohdallaan(jo toistamiseen)

Koitin et jos on jakaja päin ...
Mutta jakajaa kääntämällä ei tapahtunut mitään muutoksia mihinkään suuntaan

Nyt on kaikki keinot käytetty ei pelaa niin ei pelaa. Ei auta se menee moottorin ohjaus uusiksi.
Teki niin tai näin, aina käy näin.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1545
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B200et ja ymmärrys hukassa.
« Vastaus #42 : 09.01.2019, 11:47:09 »
Harmi kun ei löytyny vika, vaikka tuo motikka on mikä on niin ainakin mulle ollu varmatoiminen

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron