Samppasport  Futurez

Keskuslukko jäässä

• 9 Vastauksia
  • 8182 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa adrock

• Grand Luxe Touring
    • That´s me!
Keskuslukko jäässä
« : 28.11.2010, 11:25:38 »
Saman vian huomasin viime talvena, joskaan ei tapahtunut montaa kertaa. Eli nyt pakkasten aikaa laitan ovet lukkoon niin kuskin puoleinen takaovi aukeaa silti. Jos painan itse sen oven nupin alas ja ovi kiinni, niin lukossa pysyy, mutta eilen ainakaan samainen ovi ei sittten noussut auki kun avasin keskuslukituksella kaikki ovet.

Jos tuosta ottaisi pahvin irti, niin minnehän siellä pitäisi lukkosulaa suihkutella? Vai mikä on homman nimi?

V70, 1997.

Poissa pomo

• Group A
  • KOFF ROCK!!
Vs: Keskuslukko jäässä
« Vastaus #1 : 28.11.2010, 11:49:43 »
Kokeile kuumailmapuhaltimella lämmittää lukkoa niin että et sulata muoviosia kuitenkaan.
Ei tarvi irrottaa verhoilua, ja jos tarvii niin todennäköisesti joudut irrottamaan koko lukko härdellin, on sen verran umpinainen klimppi.

Paikalla jaskajokunen

• :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • 1% Hybridi
« Vastaus #2 : 28.11.2010, 12:11:42 »
Mulla jumittaa kuskin ovi eli ei jää lukkoon kun saa auki. Itse olen todennut tuon kuumailmapuhaltimen toimivaksi, jos on aikaa. Kiireaamuna oven pitäminen kiinni ja keskuslukituksesta kiinni auki räpläämällä muutaman  kerran lukko alkaa toimimaan.

Olen siihen lukon näkyviin niveliin suihkutellut aseöljyä ja koittanut oven sisäpuolisiinkin lukon osiin tuota voitelua, mutta ilmeisesti irtihän se pitäisi ottaa puhdistamista varten. On vaan niin umpinainen paketti tuo ovi, ettei ole helppoa.
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Timovaan

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #3 : 05.12.2010, 10:06:29 »
Itsellä sama vika.

Kovat pakkaset kun tulee, niin vasen takaovi jäätyy eli nuppi ei nouse ylös.

Käsittääkseni vika on salpalukituksessa.
-V70 2.4 d vm-2002

Lause ei välttämättä ala ISOLLA kirjaimella.

Poissa adrock

• Grand Luxe Touring
    • That´s me!
« Vastaus #4 : 05.12.2010, 19:21:43 »
Itsellä sama vika.

Mut nyt näemmä taas toimii kun pakkanen laski.
Ehkä en tee asialle mitään. Kuitenkin tulee varsinkin toi vasentakaovi kokeiltua kun ovet lukitsee. Pakkasilla on vaan tarkempi...

Poissa morakaj

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #5 : 02.01.2011, 01:20:51 »
Mut nyt näemmä taas toimii kun pakkanen laski.
Ehkä en tee asialle mitään. Kuitenkin tulee varsinkin toi vasentakaovi kokeiltua kun ovet lukitsee. Pakkasilla on vaan tarkempi...
Joo tuttua on, mulle sano Sinisen asentaja että sen lukon mikrokytkin on loppuun kulunut ja pitäis uusia,
tietty jos vettä mene ja jäätyy niin eihän se silloin toimi, mä ajan silloin kaupan parkkihalliin ja saa seistä
siellä 0,5 tuntia niin jo on sulanut auki.

Poissa adrock

• Grand Luxe Touring
    • That´s me!
« Vastaus #6 : 03.01.2011, 12:02:12 »
Tässä yks päivä... niin no joulupäivähän se olikin. Niin oltiin menossa siskon luokse syömään ja lupasin hakea veljen uuden tyttöystävän kyytiin tuosta parinkymmenen km päästä. Edellisiltana huomattiin, että molemmat takaovet jäässä, eikä aukea vaikka nosti käsin sen nupin ylös -tämä siis ennen auttanut. Koitin posottaa sisätilalämppäri takapenkillä ja hiustenkuivaajallakin ulkopuolelta, mutta ei auta: veljen vaimo ehdokas heti testiin, eli etuoven kautta taakse :D Onneksi tuo etupenkki kaatuu kuitenkin, niin helpostihan sieltä pääsi kyytiin. Päästiin perille Turkuun niin lukot edelleen jäässä. Auto jäi kylmään ja jouluillallisen jälkeen kun lähdettiin kotiin niin molemmat oli sulaneet auki... :2funny:

Poissa V70XC99

• Grand Luxe
  • **
« Vastaus #7 : 04.01.2011, 16:40:59 »
Itsellä sama vika.

Mulla on kerran jäätynyt kuskinoven lukko oli yli 25 astetetta pakkasta, ei muuten meinannut sulaa millään.

Mikäli tolla Salpalukituksella tarkoitetaan itse varsinaista lukkoa oven päädyssä (eikä sitä lukkopesää jonne avain työnnetään)
niin suikkuttelin CRC:tä sisään jokaisesta mahdollisesta raosta ko. lukossa.
Seurauksena rättihommia kun ylimäärä öljy valu ovea pitkin alas, mutta sen jälkeen ei ovi kertaakaan jäätynyt
varsinkin kun olen toistanut ko. operaation joka vuosi loppu syksystä/alkutalvesta.
BMW 530 Xd M-sport 2006
Porsche Cayenne 3.2 2005
Audi A3 Sportback 1.6 2007
Kiihtyvyys tehdään väännöllä, nopeus hevosvoimilla

Poissa 1st

• Grand Luxe
  • **
« Vastaus #8 : 26.01.2019, 16:44:29 »
Nostetaas vanhaa threadia.

'00 v70mk1, saako ovien salpalukitusta poistettua käytöstä mitenkään silleen että normi keskuslukitus pelaisi vielä?

Nimim. Tänään piti kuumailmapuhaltimen kera aukoa takaovet..

Nupit ei nousseet kaukosäätimestä painaen, mutta myöskään nupit käsin nostaen ei lukot auenneet. Olettaisin että salpalukitukset sieltä ei auenneet?

Kuumailmapuhaltimella ovien ulkopuolen saumoista lämmitellen ne sain lopulta aukeamaan ::)

Vajaa vuosi sitten ton hommasin itelle ja entinen omistajakin sanoi niiden välillä temppuilevan juurikin noin, itsellä se viimetalvena taisi kerran jättää avaamatta takaovet mutta muistaakseni lukitusta kiinni-auki rämppäämällä ne silloin sain aukeamaan..

Jotain keskusteluja luettuani ymmärsin lukkolaitteissa olevan kaksi eri askelmoottoria. Saako salpalukot pois käytöstä ihan vain niiden moottoreista piuhat irroittamalla, että pääsisi eroon ärsyttävästä vaivasta?  ;D
V70 '01
Caprice Classic '84

Poissa Xanthe_

• Grand Luxe
  • **
  • Tunari
    • http://xanthe.cc
« Vastaus #9 : 27.01.2019, 14:10:26 »

Deadlock siis kyseinen asia englanniksi?

Ainakin tuo taitaapi näin pikaisena vilkaisuna olla ohjaamassa siellä taas maadoitusta vasten sitä "salpaus" toimintoa noilla kahdella johdolla suoraan kaikille solenoidille. Ei ole nyt kyseistä lukituksella varustettua yksilöä niin en voi varmistaa ja antaa täsmä ohjetta miten ohittaa tai ole enempää aikaa nyt pahoittelen. Jos nyt joku tutkii tarkemmin sitten jos haluaa päästä eroon ominaisuudesta.

Jos heikko arvaus niin jompi kumpi noista on maissa jatkuvasti ja toinen on irti että salpaus on "auki" mutta tosissaan vain nopea pikainen arvaus. Ja tuonne yksikköön menevät johdon päät irroittaa ettei se käskytä niitä.

Edit: Voi myös olla jopa parempi tuo VO-W joka menee pääkeskuslukituksen ohjaukselle olla kokeiltava mahdollisuus pistää vaan poikki että miten vaikuttaa toimintaan.

En omista enkä ota vastuuta jos joku säikähtää kun mikään toimi kun diagnosoi tätä. Mut nyt kuittaan ulos tästä kun parempia vinkkejä en pysty antamaan. Kyseessä on 850 kaavio kuvassa ja värit.
« Viimeksi muokattu: 27.01.2019, 14:20:10 kirjoittanut Xanthe_ »
*Kotisivut*  "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
850 -97 farmari, 2.4 10V {850 OBD-II Android app kehittäjä}

Futurez  Kulkukoira