Noh, "näkymättömiä" vuotopaikkoja on kuumassa bensakoneessa monia. Esim. syyläri voi vuotaa kuumana niin, ettei vuoto näy (höyrystyy/kuivuu heti, muttei välttämättä värjää). Paisarin pohjasta lähtevä letku voi tihmiä, kennon meno/paluu konehuoneen puolella voi tulipellissä falskata.
Mikäli auton saisi osaavalle pajalle, jolla vehkeet tehdä seuraavaa, niin saisi varmasti diagnosoitua mahdollisen tiivistevuodon:
- Kytketään jokaiseen sylinteriin kerrallaan paine tulpanreijästä ja tarkkaillaan esim. rullamitalla nesteen tasoa paisarissa. Paineistettavan sylinterin täytyy olla sytytyskohdassa (YKK)
- Kytketään pieni paine paisuntasäiliöön ja etsitään vuotokohtaa
Joskus nämä vuodot on todella rasittavia ja vaikeita löytää.
Paljonko nestettä häviää? Esim. Paisuntasäiliöllinen/XXXXkm? Paljonko moottorilla on ajettu?