Futurez  Kulkukoira

V70 ISOT ongelmat

  • 7 Vastauksia
  • 2815 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Parooni

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
V70 ISOT ongelmat
« : 25.08.2019, 18:08:10 »
Parkanosta terve! Mulla on V70 II(sw) 2,4 D5 (120kW, 163HV). Kuljen Suomea päästä päähän parin viikon välein. Nyt pitää jo käyttää junaa kun luotto ja luottamus Volvoon heikkeni. Auto vain siirtyy kesken ajon hyvin toimivasta hengettömäksi. Moottori sammuu eikä osoita mitään elonmerkkejä startatessa. Hyvin kyllä starttia pyörittää. Nytkin viimeksi perjantaina ajoin auton parkkipaikalle. Sen jälkeen kaksi päivää aivan hengetön ja sitten tänään sunnuntaina täysin moitteetta käyntiin. Pari viikkoa sitten oireilu alkoi ja olin erään korjaamon lähellä vikatilanteessa. Yleislukijalla selvisi sen verran, että polttoainepaineet (reilipaineet) menivät tasolla 10-19 bar, kun tavoitearvo on n 300 bar. Auto vietiin sille korjaamolle ja kun se vietti yön siinä parkkipaikalla, niin moitteettomasti käyntiin aamulla eli korjausta ei aloitettu.

Nyt ois sitten osaavasti lähdettävä kartoittamaan sitä vian aiheuttajaa ja sitä, että vika poistuu itsestään 1-x vuorokauden kuluttua. Noilla normaalikorjaamoiden yleismittareilla ei löydy. Ilmeisesti samaa oiretta on muillakin ollut ja todella arvokkaita korjauksia on tehty. Onko tietoa Parkanon läheltä sellaista VIDA-käyttäjää, joka osaa paitsi käyttää, tulkita ja härnätä vian esiin rakkaasta Volvostani. Kiitos jo etukäteen.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2900
Vs: V70 ISOT ongelmat
« Vastaus #1 : 25.08.2019, 19:42:23 »
Parkanosta terve! Mulla on V70 II(sw) 2,4 D5 (120kW, 163HV). Kuljen Suomea päästä päähän parin viikon välein. Nyt pitää jo käyttää junaa kun luotto ja luottamus Volvoon heikkeni. Auto vain siirtyy kesken ajon hyvin toimivasta hengettömäksi. Moottori sammuu eikä osoita mitään elonmerkkejä startatessa. Hyvin kyllä starttia pyörittää. Nytkin viimeksi perjantaina ajoin auton parkkipaikalle. Sen jälkeen kaksi päivää aivan hengetön ja sitten tänään sunnuntaina täysin moitteetta käyntiin. Pari viikkoa sitten oireilu alkoi ja olin erään korjaamon lähellä vikatilanteessa. Yleislukijalla selvisi sen verran, että polttoainepaineet (reilipaineet) menivät tasolla 10-19 bar, kun tavoitearvo on n 300 bar. Auto vietiin sille korjaamolle ja kun se vietti yön siinä parkkipaikalla, niin moitteettomasti käyntiin aamulla eli korjausta ei aloitettu.

Nyt ois sitten osaavasti lähdettävä kartoittamaan sitä vian aiheuttajaa ja sitä, että vika poistuu itsestään 1-x vuorokauden kuluttua. Noilla normaalikorjaamoiden yleismittareilla ei löydy. Ilmeisesti samaa oiretta on muillakin ollut ja todella arvokkaita korjauksia on tehty. Onko tietoa Parkanon läheltä sellaista VIDA-käyttäjää, joka osaa paitsi käyttää, tulkita ja härnätä vian esiin rakkaasta Volvostani. Kiitos jo etukäteen.
Moro ja tervetuloa foorumille!
Oireiden perusteella tulee ensiksi mieleen kiukutteleva polttoainepumppu tankissa. Niitä on ollut ainakin kolmoskoppaisissa V70:ssä, vm. 2008 eteen päin. Ensihoitona saattaa toimia ihan nyrkki tai kumivasara, jolla kolautetaan tankin pohjaan ennen käynnistystä. Jossain vaiheessa piuhat menee kokonaan poikki, eikä poppakonstit enää auta. Korjaustoimenpide on pumppulaitoksen vaihto tankin sisälle.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Parooni

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 ISOT ongelmat
« Vastaus #2 : 26.08.2019, 09:51:27 »
Täytyy kokeilla tuota nyrkkiä, kun vika seuraavan kerran aktivoituu. Tietenkin järkevää olisi lähteä vaihtamaan niitä osia, mutta ei oikein randomina viitsis kokeilla. Onko tuon Volvon p-ainejärjestelmän tutkiminen kuinka suuri juttu?

Poissa volvodude

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 ISOT ongelmat
« Vastaus #3 : 26.08.2019, 12:04:05 »
Tuttu vika omassa vm.07 S80:ssä. Vikakoodeistahan se parhaiten ilmenee: jotain tähän tapaan "Alentunut pa-paine". Taisi olla itselläni noin tonnin remontti AutoSalvassa teetettynä. Työn osuus kasvatti hintaa. Pakoputkisto piti irrottaa ennenkuin polttoainetankin saa laskettua alas. Vaihdettavat osat kun sijaitsevat pa-tankin sisällä.
V60 T4 Aut Business Inscription '20
Ex. V60 D5 Aut AWD R-Design Polestar '12
Ex. S80 2.4D Aut Summum '07

Poissa Ansoni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 ISOT ongelmat
« Vastaus #4 : 26.08.2019, 17:22:46 »
Tuttu vika omassa vm.07 S80:ssä. Vikakoodeistahan se parhaiten ilmenee: jotain tähän tapaan "Alentunut pa-paine". Taisi olla itselläni noin tonnin remontti AutoSalvassa teetettynä. Työn osuus kasvatti hintaa. Pakoputkisto piti irrottaa ennenkuin polttoainetankin saa laskettua alas. Vaihdettavat osat kun sijaitsevat pa-tankin sisällä.

Sama juttu oli -11 malli  S60 D3. Toimi moitteettomasti ja sit yht äkkiä ei käynnistyny. Starttas kyllä ilosesti. Sit taas saattoi lähtee käyntiin. Muutaman kerran temppuili ja sit jätti sellaseen paikkaan että piti hinauttaa Ritariautoon. Polttoainepumppu kans ja hiukan yli 1000,- remontin hinta. Sit pelasi taas hienosti.
XC60 D4 AWD Business Summum -16
Ex-S60 R-design -11

Poissa Parooni

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 ISOT ongelmat
« Vastaus #5 : 26.08.2019, 23:10:29 »
Kiitos vihjeistä. Ensinhän siinä on siirtopumppu ja sitten korkeapainepumppu. Sitten vielä pelissä paineensäädin ja paineentunnistin. Ilmeisesti näin. Vikahan voi olla jossakin näissä tai joissakin näissä...

Poissa Parooni

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 ISOT ongelmat
« Vastaus #6 : 01.09.2019, 20:10:19 »
Mittaukset viittasivat paineensäätimeen korjaamon mielestä ja Bosch vaihdettiin... ei auttanut. Samalla tarkasteltiin huonokuntoisia johtosarjoja. Ehkä olisi ollut järkevämpää ottaa suoraan uudet johtosarjat. Johto kerrallaan tutkiminen on aika hidasta ja kallistakin. Voisiko sittenkin olla kysymys niistä perusjutuista eli p-aine- tai korkeapainepumpusta. Korjaamon valinta ois vielä voinut mennä jollekin tosiosaajalle. Oikein ei voinut valita kun auto sammui "väärälle" paikkakunnalle. Ehkä ois voinut syvemmin pohtia syitä ja seurauksia ja tehdä suunnitelman tutkimiselle harkiten. Esimerkiksi reilipaineiden tai suuttimien ohivuotojen tarkastusta ei ole tehty. Mutta täällä nyt mennään ja yritetään paikallistaa ongelman aiheuttaja.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2900
Vs: V70 ISOT ongelmat
« Vastaus #7 : 02.09.2019, 08:59:34 »
Jos nyt vaan kolauttaisit sinne tankin pohjaan, niin pääset jatkamaan ajoa. Sitten vaihdatat pumppulaitoksen tankkiin, kun kerkiät.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

 

Samppasport  Futurez