Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo V70 mk3 syylärin vaihto

  • 2 Vastauksia
  • 2172 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JuhaKHJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Volvo V70 mk3 syylärin vaihto
« : 20.11.2019, 15:06:46 »
Ilmastointia ilmeisesti joutuu tyhjäämään että saa syylärin vaihdettua, onko muita huomionarvoisia tekijöitä asiassa?

Vai ovatko kaikki vieneet heti suoraan siniselle remonttiin V70 mk3-mallit kun syyläri vuotaa? ;)  -09 ja D5 autom. kone kyseessä.
-General Motors Finlandin toiveesta entinen Opelisti-

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6626
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Volvo V70 mk3 syylärin vaihto
« Vastaus #1 : 20.11.2019, 16:30:18 »
Joo ilmastointi pitää tyhjätä. Kannattaa ottaa koko kennopaketti alakautta irti. Kennojen ympärillä on niin paljon kaikkia muovisia ilmanohjaimen palasia, että ei hommasta oikein tule muuten mitään. Cooleri ja ilmastoinnin lauhdutin on jäähdyttimessä kiinni.

Koko homma on aika hanurista, kun tehtaalla moottori/apurunko/jäähdyttimet on laitettu yhdellä kertaa paikalleen. Korjaamo-olosuhteissa jossan vaiheessa on pakko käyttää vähän väkivaltaa, että kaikki osat saa pois. Coolerin letkut on helpompi irroittaa koneen päästä, mutta silloin kennopaketin alas laskeminen on hieman väkisin vääntämistä, kun ne letkut on niin jäykät. Jos coolerin letkut ottaa kennon päästä irti, niin alimmaiset ilmanohjaimet pitää puoliväkisin vääntää irti, että pääsee klemmareihin käsiksi ja ahdasta on silti niiden avaaminen.

Anteeksi, jos masensin  :(

Poissa JuhaKHJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 mk3 syylärin vaihto
« Vastaus #2 : 21.11.2019, 09:26:52 »
Joo ilmastointi pitää tyhjätä. Kannattaa ottaa koko kennopaketti alakautta irti. Kennojen ympärillä on niin paljon kaikkia muovisia ilmanohjaimen palasia, että ei hommasta oikein tule muuten mitään. Cooleri ja ilmastoinnin lauhdutin on jäähdyttimessä kiinni.

Koko homma on aika hanurista, kun tehtaalla moottori/apurunko/jäähdyttimet on laitettu yhdellä kertaa paikalleen. Korjaamo-olosuhteissa jossan vaiheessa on pakko käyttää vähän väkivaltaa, että kaikki osat saa pois. Coolerin letkut on helpompi irroittaa koneen päästä, mutta silloin kennopaketin alas laskeminen on hieman väkisin vääntämistä, kun ne letkut on niin jäykät. Jos coolerin letkut ottaa kennon päästä irti, niin alimmaiset ilmanohjaimet pitää puoliväkisin vääntää irti, että pääsee klemmareihin käsiksi ja ahdasta on silti niiden avaaminen.

Anteeksi, jos masensin  :(


Kuulostaa kyllä siltä että asennuskaljaa täytyy olla varattuna hyvin paljon.  ::)
-General Motors Finlandin toiveesta entinen Opelisti-

 

Futurez  Kulkukoira