Proturbo  Autodiagnoosi

V70 2,4t P0340

  • 8 Vastauksia
  • 1869 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa bdbdbd

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
V70 2,4t P0340
« : 26.10.2019, 14:45:12 »
P0340 vikakoodia pukkaa. Jakohihnan vaihdon jälkeen vikakoodi nokka- ja kampiakseleiden käynnistä epätahtiin, käänsin kampiakselia yhden hampaan, minkä jälkeen vikakoodiksi vaihtui tuo vika asentotunnistimen piirissä.

Kumpaa tässä nyt kannattaisi epäillä; ajoitus edelleen pielessä, vai tunnistin rikki? Vai jokin muu takavasemmalta? Muuten tuota tutkisi itsekin, mutta parkkipaikalla vesisadetta, niin helpompi kysyä ensin foorumilta.

Poissa jose

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2,4t P0340
« Vastaus #1 : 26.10.2019, 14:51:34 »
Toi vikailmoitus on asennontunnistimen vikahäiriö.

Poissa bdbdbd

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2,4t P0340
« Vastaus #2 : 26.10.2019, 16:59:37 »
Toi vikailmoitus on asennontunnistimen vikahäiriö.

Niin on, mutta erikoisena yhteensattumana vikakoodi tuli vasta kun käänsin kampiakselilta ajoitusta. Itse anturi on kyllä ehjän näköinen.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8118
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: V70 2,4t P0340
« Vastaus #3 : 26.10.2019, 22:18:09 »
Nokka ei taida olla kohdallaan suhteessa kampiakseliin. Testerillä pystyy livedatana katsomaan onko mikä on tilanne.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   860 -96 2.9   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa jamseil

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 215
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2,4t P0340
« Vastaus #4 : 28.10.2019, 10:49:28 »
Miten nokat oli lukittu kun vaihdoit hihnan?

Turbossa kun on vvt molemmissa nokissa, niin nokkien takaurien lukitus on ainoa luotettava ratkaisu.
Lisäksi vielä hammaskehien lukitus toisiinsa tai molempia hihnapyöriä on pidettävä täydet myötäpäivään käännettynä hihnaa asennettaessa.
Pako vvt:ssä voi olla jousipalautus 0-asentoon (täydet vastapäivää), riippuu ilmeisesti vuosimallista.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8118
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: V70 2,4t P0340
« Vastaus #5 : 28.10.2019, 11:17:23 »
Turbossa tulee VVT myös imupuolelle -03 aikana, vanhemmissa on vain pakopuolella.

Ei jakopään tekoon tarvitse nokkia lukita. Tietysti jos haluaa käyttää huomattavasti enemmän aikaa. Ajoitusmerkit kohilleen ja maalimerkki pakonokan hihnapyörään, koska sen ajoitusmerkiä ei näe suoraan. Imuunkin voi maalimerkin laittaa, jollei päälikopassa oleva kolo riitä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   860 -96 2.9   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa bdbdbd

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2,4t P0340
« Vastaus #6 : 31.10.2019, 13:53:05 »
Ei ollut lukittu, 80 000km aikaisemmin tehdyn vaihdon tekijä jo merkinnytkin noi tosi hyvin.

Nokkien ajoitusmerkit eivät ole ongelma, vaan kampiakselin. Sen merkin tarkkuus tuntuu olevan 2-3 hammasta, eipä ole kyllä ikinä tullut vaihdettua hihnaa tai ketjua autoon, missä olisi noin suurpiirteinen ajoitusmerkki.

Tosiaan tuo asentotunnistin löytyy vain pakonokka-akselilta.

Mutta siis vikakoodin mukaan kyse oli piiristä, mikä tässä herättää hämmennystä.

Poissa bdbdbd

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2,4t P0340
« Vastaus #7 : 16.11.2019, 16:38:07 »
Palatakseni taas tähän; tietääkö kukaan miten/millä logiikalla moottorinohjaus päättelee vian olevan piirissä?

Poissa mara h

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 257
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2,4t P0340
« Vastaus #8 : 19.11.2019, 07:37:40 »
Varmaan tämän jokainen tietääkin, mutta laitampahan nyt kumminkin. Hihnan vaihhossa se löysä pittää saaha asennusvaiheessa sinne kiristimen puolelle, ennen kiristimen löysäämistä, tässä auttaa nokkien lukitus, mutta ei se ole välttämätön, mutta helpottaa.Jos sinne pitkälle puolelle jää yhtään löysää, on ajoitus keti hampaan pielessä, kun kiristimen löysää.

 

KL-varaosat  Race.fi