Hei kaikille,
Nyt vuoden päivät ajeltuani käytetyllä my2016 XC90 T8:llä alkoi omituinen oire. Sähkömoottorin teho katoaa ajoittain alhaisilla nopeuksilla ihan kuin joku painaisi jarrua samalla kuin painan kaasupedaalia. Joskus tilanteen vuoksi polttomoottori käynnistyy koska sähkömoottorin teho ei riitä liikuttamaan autoa pyydetysti.
Tällä foorumilla asiasta ei ole juttua mutta ulkomaisilla kyllä ja aika tuoreissakin autoissa, jolloin luonnolisesti takuutkin on ollut voimassa.
https://www.google.fi/amp/s/forums.swedespeed.com/showthread.php%3f586257-T8-Momentary-Power-Loss-On-Pull-Away&=1Oire viittaa ERAD taka-akselin sähkömoottorin (tai sen kytkimen) vikaantumiseen mitä aiheesta löytyviä juttuja olen löytänyt ja korjaantuu sähkömoottorin (tai sen kytkimen vaihtamalla) ja on Volvolla noin 9-11h homma. Mutta suomeksi sanottuna, homma maksaa hunajaa.
Noh, oma autonihan on sen 3,5 vuotta ja 175tkm rullannut yksilö ja epäilen minkään takuun voimassaoloa. Voitte kuvitella kylmän hien otsallani tätä kirjoittaessani ja pohtiessani erilaisia skenaarioita auton tulevaisuudesta omistuksessani.
En haluaisi laittaa vielä yli 50k€ autoa sähkömoottorivikaisena kiertämään joten aion yrittää selittää tilanteen Bilialle huomenna ja yrittää saada korjauksen Volvon piikkiin. Jos tämä ei onnistu niin vannon että auto jää viimeiseksi Volvoksi mitä olen ikinä hankkinut (aiemmat ollut 740, V40, V70, XC90 mk1) koska luotto tekniikkaan/laatuun alkaa loppumaan ja yksinkertaisesti lompakko ei suht kalliiden autojen lisäksi enää kestä tolkuttoman kalliita korjauskustannuksia.

Kirjoittelen tänne lisää mitä Volvolta sanotaan. Älkääkä ymmärtäkö väärin, olen ollut erittäin tyytyväinen autoon tämän vuoden ajan kunnes tämä vähän turhan iso set-back nyt tuli eteen.