Ei se 30tkm ole mikään ongelma, lähinnä se, ettei autolla ajeta 3km matkaa töihin ja takasin.
Taksit ja pakut toimii loistavasti 30tkm vaihtovälillä kun auto ajetaan kuumaksi joka päivä.
Volkkarit kannattaa unohtaa kokonaan tästä keskustelusta, ne ei kestä vaikka vaihtaisi joka päivä öljyt... Perus suunnittelu niin surkeaa jo moottoreissa.
Mutta mersun (toimivat) ja volvon (omat) on aika hyvin toimineet 30tkm vaihtovälillä, Sprinttereiden +50tkm on jo liikaa ja niissä esiintyy ongelmia pikkukoneissa.
15tkm pystyy ajamaan kyllä joka laitteella nykyöljyilläkin.

Volvossa aika vähän ollut hiukkaspönttöjen kanssa ongelmia, moneen muuhun merkkiin nähden.
Mutta silti hölmöä ettei nykyautoissa ilmoiteta DPF poltosta mitään, esim. BMW:ssä hiukkassuodatin voi olla tukossa ja siitä pysyvä vikakoodi, mutta auto ei ilmota merkkivalolla eikä mene limp modeen. Tämä on laitonta jo EU tasollakin, mutta BMW:n tapa toimia...
Tarpeeksi tukossa niin jokainen ymmärtää mitä moottorille käy...
