Terve!
Uusi Volvo-omistaja täällä ja olen yrittänyt pähkäillä näitä vikakoodeja omin avuin tuloksitta. Kyseessä siis otsikon mukainen peli ja ihmettelin aluksi, kun ei cruise toiminut ostaessani. Noh aikani selvitettyä ongelmia (tarkistin että poljintilan jarru- sekä kytkinpoljinten positiosensorit ovat kunnossa), tulin moottoritilaan katsomaan jarrupolkimen painesensoria. Se oli kytketty irti, johto leikattu poikki ja liitin kadoksissa.
Ihmetyksissäni mietin, että miksi kyseisessä sensorissa oli 2 lättäliitintä, mutta johtonipussa kuiten 3 johtoa? Wiring Diagrammia tutkittua tulni johtopäätökseen, että edellinen omistaja on laittanut tilalle väärän sensorin, ja huomasin että saman vuoden S40:ssä olikin 2-johtoinen sensori. Hain purkaamolta V70:stä uudenvanhan sensorin ja liittimen jossa kolme pinniä niinkuin pitää, kytkin sokeripalalla testatakseni, mutta täysin samat valot vain palaavat (huolla moottori, ja keltainen varoituskolmio vikakoodein P0573 ja P0808. Ei mitään abs tai cruise valoja koskaan).
Mikä siis neuvoksi? Itse olen pohtinut, voiko ongelma olla BCM, tai ECM:n päässä? Kun kytkimen anturikin näyttäisi olevan päällepäin kunnossa. (en omista yleismittaria harmillisesti joten toimivuutta en ole testannut käytännössä). Viallinen ECM tekisi järkeä, kun herjaa kahta samaa koodia aina nollauksen jälkeen, vaikka ajo tuntuu täysin moitetteettomalta, että ne olisivat jotenkin linkissä sieltä, tiedä häntä.
Kaikki ideat, neuvot niksit ja kokemukset otetaan vastaan.