Terve,
Kulkineena 2002 V70 2.0T, jossa jälkiasennettuna uudemman mallin irrotettava koukku (Brink) jonkun edellisen omistajan toimesta. Sähköt on kytketty Volvon omalla johtosarjalla (13-pin).
Noh, eipä ole koskaan minun aikana nuo kärrin valot pelanneet kuten pitää, vilkuttelee väärään suuntaan ja muutenkin vilkkuu valot kun joulukuusessa. Aloin siis hieman tutkimaan asiaan ja asentaja oli näköjään aikanaan unohtanut kumisuojuksen vaunupistokkeen etupuolelta, joten koko pistoke oli täynnä hiekkaa ja paskaa ja kontaktipinnat ja ruuvit olivat ruostuneet yhdeksi möykyksi.
Hain sitten Biltemasta uuden 13-pinnisen pistokkeen, merkitsin piuhat (kun ovat perkele Volvon johtosarjassa kaikki valkoisia), katkoin ja siirsin uuteen pistokkeeseen ja asensin paikoilleen. Vika vaan ei poistunut.
Onko jollakulla taitoja selostaa selkokielellä, että miten tuo 13-pinninen johtosarja oikein kuuluu kytkeä? Takaluukussa olevassa pistokkeessa (johtosarjan puoli) on nuo johtojen paikat numeroitu, mutta piuhat on kytketty tuohon pistokkeeseen niin etteivät numerot täsmää (tuossa päässä piuhoihin on merkitty numerot, eivät siis täsmää johtojen numeroinnin kanssa). Kaksi johtosarjan piuhaa on lisäksi irti, vaikka toki olin ymmärtävinäni että näin kuuluu ollakin?
Löytyykö jostain jotain kytkentäkaaviota itse tuohon johtosarjaan, että voisi tarkistaa onko se nyt oikein kytketty? Vai olisiko vain helpointa hankkia jostain 7-pinninen johtosarja ja vaihtaa siihen?