Futurez  Kulkukoira

Volvo V60 -11 osto

  • 9 Vastauksia
  • 8455 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Roje

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Volvo V60 -11 osto
« : 06.05.2020, 21:35:56 »
Terve. Uusi tällä foorumilla, kun volvon osto mielessä. Kyseessä hieman yli 100tkm ajettu -11 V60 automaatti. Nettiä pyrkinyt selaamaan ja löytämään kokemuksia. Nyt kun kalliimpaa autoa hankkimassa niin haluisin kuulla kokemuksia kuinka luotettava auto on. Lähinnä kone ja automaattilaatikon kestävyys kiinnostaa.

Poissa tepaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 244
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 -11 osto
« Vastaus #1 : 07.05.2020, 07:30:29 »
Itsellä V60 T5 2011 ja tyytyväinen olen ollut, nyt ajettu 165tkm. Sanovat että T5 oleva power shift vaihteisto ei olisi hirveän kestävä mutta mielestäni paras automaatti mitä minulla ikinä ollut. Vaihdettuja osia:

- polttoaineenpaineen säädin 300e (vakio vika)
- ilmamassamittari 160e
- jarrupalat (levyt kohta)
- xenon polttimot 200e

R Design takapuskurin alalipan ostin jälkeenpäin 300e, paljon näyttävämpi mitä vakio.

Digitaalisen mittariston vaihdoin, siitä juttua tällä foorumilla.
Volvo XC60 D5 r-design  2010, Volvo V60 T5 2011, Volvo V70 2.5t Ocean Race 2006, Volvo V70 2.4t 2001, Volvo S40 1.8 1998

Poissa tepaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 244
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 -11 osto
« Vastaus #2 : 07.05.2020, 07:32:15 »
R design tarvikevanteet 8kpl myös ostin noin 1100e.
Volvo XC60 D5 r-design  2010, Volvo V60 T5 2011, Volvo V70 2.5t Ocean Race 2006, Volvo V70 2.4t 2001, Volvo S40 1.8 1998

Poissa Roje

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 -11 osto
« Vastaus #3 : 07.05.2020, 10:23:51 »
Juuri tämä power shift vaihteisto eniten mietityttää. Ei oikein olisi halukkuutta alkaa noin kalliiseen autoon sitä vaihtamaan muutaman vuoden sisään.

Poissa Korppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 -11 osto
« Vastaus #4 : 07.05.2020, 11:13:49 »
Jollekulle 5k€ auto on kallis, toiselle 25k€ ja kolmannelle 100k€. 10k€:n ja 10v vanha auto ei ole enää uusi, eikä siltä sitä voi odottaa. Käsittääkseni V60 on suht kestävä malli, eikä isompia ongelmia ole ollut. Omalla automaatti D3 V60:llä menty 2½v ja noin kilsat 100-150 tkm ilman ensimmäistäkään ongelmaa, mitä nyt viime aikoina huomannut että takaluukkuu ruostuu muutamasta kohdasta ja takaa alustasta kuuluu jotain kolinaa. Toki ei pito ihan ilmaista ole ollut kun esim. jakopää ja akku on pitänyt vuosihuoltojen lisäksi tehdä.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5849
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 -11 osto
« Vastaus #5 : 07.05.2020, 12:41:27 »
Ei se powershift pommi ole jos on öljyjä vaihdettu. Sama kuin perinteisessä automaatissa. Koeajolla selviää toimiiko niinkuin pitää. Toki kytkin ja vissiin vauhtipyöräkin kuluvia osia.

On niitä hajonnut mutta enemmän löytyy moitteettomasti toimivia, jopa +500tkm.

Itse haluaisin seuraavaan autoon juuri kyseisen laatikon. Sen toiminta on erittäin miellyttävä :).

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 -11 osto
« Vastaus #6 : 07.05.2020, 13:52:30 »
Aikoinaan tuota Powershiftiä tutkailin kun näihin pikkukoneisiin ei muuta saa. Ehdottoman tärkeää on, että öljyt on vaihdettu. Tuota Powershiftiä tehtiin kahdella variaatiolla, märkä- ja kuivalevykytkimellä. Fordin pikkubensoissa tuo kuivalevykytkimellinen Powershift ja dieseleissä sekä kaikissa Volvoissa bensat mukaan lukien märkälevykytkin. Tuo märkälevykytkin ei ole lähellekään niin vikaherkkä kuin tuo kuivaversio. Ford vielä myöntänyt virheensä tuon kuivan kanssa.

Varsinaisesti näissä ei isompia tyyppivikoja ole, alustan heikko kohta on pitkittäistukivarren puslat takana. Oireilevat noin 150tkm:n kohdalla ja vaihto maksaa noin 300-400€. Kaikki käytetyt tietysti yksilöitä, mutta kestävän auton maineessa nämä P3-koriset V/S60:t
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Roje

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 -11 osto
« Vastaus #7 : 07.05.2020, 17:45:41 »
Meni se Volvo juuri nokan edestä kun olin menossa koeajolle. Ei toki 10v vanha auto uusi ole ja 3-600 euron rempat on arkipäivää eikä niiltä voi missään välttyä. Tutkin jo fordin ja volvon kytkimien eroja. Täytyy jatkaa etsimistä, kiitos avusta. Avensiksella nyt 100tkm/3vuotta ajaneena olen ollut tyytyväinen, mutta volvo on jotenkin luonteekkaampi. 300tkm mittarissa nyt ja vaihto kiinnostaisi.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Volvo V60 -11 osto
« Vastaus #8 : 07.05.2020, 19:41:01 »
Meni se Volvo juuri nokan edestä kun olin menossa koeajolle. Ei toki 10v vanha auto uusi ole ja 3-600 euron rempat on arkipäivää eikä niiltä voi missään välttyä. Tutkin jo fordin ja volvon kytkimien eroja. Täytyy jatkaa etsimistä, kiitos avusta. Avensiksella nyt 100tkm/3vuotta ajaneena olen ollut tyytyväinen, mutta volvo on jotenkin luonteekkaampi. 300tkm mittarissa nyt ja vaihto kiinnostaisi.

Vilkaisepa myös V70. Valinnanvaraa niin paljon että voit saada hulppeilla varusteilla tyylikkään ison Volvon sopuhintaan

Millä budgetilla pitäis autoa löytyä?

Ps. Huolto ja korjausbudgettiin syytä varata selvästi enemmän kuin Toyotan kanssa. Ovat aika kaukana toisistaan
« Viimeksi muokattu: 07.05.2020, 19:46:47 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1022
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 -11 osto
« Vastaus #9 : 08.05.2020, 13:53:14 »
Ps. Huolto ja korjausbudgettiin syytä varata selvästi enemmän kuin Toyotan kanssa. Ovat aika kaukana toisistaan

Vähän otsikon vierestä, mutta:
Onko Toyotan huollossa merkittävä ero henkilö- ja hyötyajoneuvojen hinnoittelussa? Ostin 2006 uuden Hi-Luxin (D4D SR AWD) ja ajoin sillä viitisen vuotta ja 240 tuhatta. Luopumiseen oli kaksi syytä: Huolto-/ylläpitokulut ja surkea ajoasento. Huoltoväli oli muistaakseni vuosi / 30 tuhatta, eikä tainnut ensihuollon jälkeen yhtään mennä alle 1000,- laskun. 4-veto tietenkin maksoi osansa, mutta luulisi muun homman olevan nk peruskauraa ja asentajat samalla veloituksella? Rengaskulut ottivat osansa. Alkuperäisrenkaat kestivät hyvin, venäläiset Hakkapeliitat kohtuudella talvella. Erehdyin ostamaan kesärenkaiksi HakkaGreenit, surkean veltot ajettavat ja pinta sakkorajalla alle 10000 ajolla.

Luotettava se oli, yhden ainoa kerran pakkaskelillä alkukiihdytyksessä pärähti pahan kuuloisesti ja moottorin vikavalo syttyi. Pysäkille, virrat pois- uudelleen käyntiin, ja kaikki OK. Takaisinkutsuja oli kaksi, ensimmäinen viivästytti luovutusta (pa-imuputki tankissa liian lyhyt) ja toisessa öljyputki turbon lähellä aiheutti teoreettisen palovaaran. Kulutus kohtuullinen, moottori eräänlainen insinööritaidon näyte, miten vältellä vääntöä ahdetussa dieselissä.

Samaan aikaan käytössä jo olleen S70 ainoa vika oli laturi 6kympin kohdalla, muuten mentiin huolto-ohjeman mukaan 240 nurkille, jossa etupyörän laakerit antautuivat. Muutamat jarrulevyt ja -palat sekä raidepäät molemmin puolin tulivat lisätöinä vaihdettavaksi. Eikä selkä rasittunut pitkälläkään taipaleella.

No, maailman menosta ei tiedä, mutta mielessä on käynyt S90 vaihto pick-uppiin -harmittavasti Toyota on nykyisin kallis myös ostaa-  ja vaimon auto vaihtunee sähköön/hybridiin. S70 olisi synti paalata ja säännöt kai kieltävät hautaamisenkin -se olisi kyllä hyvä peli maallisen matkan jälkeenkin S*.




 

Kulkukoira  Proturbo