Futurez  Kulkukoira

740 kierrokset jää päälle

  • 7 Vastauksia
  • 2253 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tomi426

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 207
  • www.vrcf.fi
740 kierrokset jää päälle
« : 27.04.2020, 23:00:46 »
Eli sellainen ominaisuus tullut seiskaan että kun painaa kytkimen pohjaan auton ollessa liikkeessä esim. risteykseen tultaessa kierrokset jää 1500 pintaan kunnes auto pysähtyy kokonaan jolloin laskee normi tyhjäkäyntikierroksille.
Moottorin lämpö ei tunnu vaikuttavaan asiaan mutta toisen kerran kun käynnistää vaikka moottori olisi ehtinytkin jäähtyä niin toimii normaalisti loppupäivän. Seuraavana päivänä taas sama juttu.
Mistäköhän tuollainen voisi johtua?
B230F
« Viimeksi muokattu: 27.04.2020, 23:03:59 kirjoittanut Tomi426 »
Volvot: '97 S70 GLT, '85 760 Turbo Intercooler, '90 740 GL
+ '76 Datsun 100A, '93 Lada 1500, '83 Daihatsu Charade, '88 Dodge Ram D250, '95 Mazda 323, '00 Ford Falcon Ute

Poissa Reeds

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 kierrokset jää päälle
« Vastaus #1 : 28.04.2020, 11:20:27 »
Näin ekaks tulee mieleen,että suihki jarrukliinerillä imusarjan juureen,jos kierrokset nousee niin tiiviste on jostain poikki tai falskaa.Imusarjan tiivistevuodot saa kaikkea jännää aikaiseksi.Omassa ex -230 automaattiäffässä oli just näin,tosin oireena puputtaminen tyhjäkäynnillä.
V70 2.5T aut. 1999 , ex 945 Classic aut., ex 745 B230F aut. 1990, ex 245 B19A aut. 1979

Poissa Tomi426

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 207
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 kierrokset jää päälle
« Vastaus #2 : 29.04.2020, 17:48:42 »
Koitin suihkutella sinne brake cleaneria mutta ei ollut  vaikutusta käyntiin ellei vuoto sitten ole jossain välissä minne ei saa suihkutettua kunnolla
Volvot: '97 S70 GLT, '85 760 Turbo Intercooler, '90 740 GL
+ '76 Datsun 100A, '93 Lada 1500, '83 Daihatsu Charade, '88 Dodge Ram D250, '95 Mazda 323, '00 Ford Falcon Ute

Poissa jon1.tur

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
Vs: 740 kierrokset jää päälle
« Vastaus #3 : 10.05.2020, 23:14:41 »
Samoja oireita itselläkin enkä oo vielä ratkaisua keksinyt,jännä kun kerran sammuttaa niin saa ajaa kuinka kauan huvittaa eikä tee enää samaa eli tuskin imuvuoto kyseessä.
Kerro toki jos keksit vian,on aika hankala etsiä

Kankikari

  • Vieras
Vs: 740 kierrokset jää päälle
« Vastaus #4 : 11.05.2020, 00:05:47 »
Mittaristolle tulee nopeustieto perältä joka jaetaan eculle tiedoksi jotta moottorijarrutetaan.

Voi lähteä toimimaan toisella mittaristolla jos nopeusmittari toimii. Tai sit se eculle menevä signaalipiuha on irti tai poikki matkalta. Se on erillään siitä liittimestä yksittäinen johto? Violetti?

Poissa jon1.tur

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
Vs: 740 kierrokset jää päälle
« Vastaus #5 : 11.05.2020, 04:05:39 »
Mittaristolle tulee nopeustieto perältä joka jaetaan eculle tiedoksi jotta moottorijarrutetaan.

Voi lähteä toimimaan toisella mittaristolla jos nopeusmittari toimii. Tai sit se eculle menevä signaalipiuha on irti tai poikki matkalta. Se on erillään siitä liittimestä yksittäinen johto? Violetti?

Oon kokeillut toisellakin ehjällä mittaristolla eikä vaikuttanut vaivaan mitenkään,mittariston takana piuhat kiinni.
Meneekö se yksinäinen piuha siitä mittariston takaa suoraan ecun liitinkampaan vai kiertääkö se jotain reittiä?
Tuonkaan toimivuutta ei taida pystyä mitata vai?

Poissa Tomi426

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 207
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 kierrokset jää päälle
« Vastaus #6 : 11.05.2020, 13:23:57 »
Kaikki johdot mittariston takana ovat kiinni. Myös käynti on aluksi epätasainen kun käynnistää mutta kun odottaa hetken ja antaa sen tasaantua ei tuota kierrosten päälle jäämis ongelmaa vaikuta olevan.
Volvot: '97 S70 GLT, '85 760 Turbo Intercooler, '90 740 GL
+ '76 Datsun 100A, '93 Lada 1500, '83 Daihatsu Charade, '88 Dodge Ram D250, '95 Mazda 323, '00 Ford Falcon Ute

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9574
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 740 kierrokset jää päälle
« Vastaus #7 : 11.05.2020, 15:35:24 »
Veikkaan että nopeustieto kummittelee. Tätä voi testata kun vika jää päälle: kytkin pohjaan --> kierrokset jää ylös --> käyttää nopeasti avaimella virrat pois ja heti takaisin --> kone jää käymään mutta kierrokset palautuu normaaliin.

Oma B230F tekee noin ja minusta se viittaa siihen, että ongelmana on ecun mielipide ajotilanteesta. Jos kyseessä olisi esim. imuvuoto tai väärin näyttävä imm niin sitä tuskin sekunnissa korjaisi lyhyt virtojen poiskäyttö.
765 B280 -85,  MB EQC -22

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo