Äkkiseltään ajateltuna sekä tuo ensimmäinen koodi että EGR-koodi voivat johtua softasta. Niitä kun tehdään monilla eri tavoilla, hyvillä ja huonoilla. Jos ei ole oireita (savutusta, lisääntynyttä polttoaineenkulutusta tms), en välttämättä huolestuisi kovinkaan paljoa. Toki jos se on softalla poistettu käytöstä, se lienee asiallista tulpata kokonaan, mutta tuo vikakoodi ei sillä poistu.
Jos nämä pienemmät Volvot on yhtään samalla tavalla rakennettuja kuin isommat, jarrupolkimelle on kaksi anturia - yksi on/off-anturi joka mm. ohjaa jarruvaloa, ja toinen tarkempi asentoanturi polkimelle. Auto seuraa tällä tavalla antureiden kuntoa, ja ainakin vuosituhannen vaihteen S80 sytytti moottorin vikavalon, jos antureiden lukemat poikkesivat tarpeeksi toisistaan. Tämä on juurikin vakkarin toiminnan vuoksi oleellista ihan jo turvallisuussyistä. Auto käyttänee tuota jarrupolkimen asentoa myös mm. ajonvakautuksen ohjaamiseen.