Auto pätkäisi voimakkaasti reippaassa kiihdytyksessä. Sen jälkeen huomasin satasen alueella, että moottorijarrutus on paljon voimakkaampi kuin ennen. Seuraavasta rampista poistuttuani huomasin, että auto nykii. Ja sitten rullauksessa sammui kesken ajon. Auto tienposkeen. Auto starttasi muttei käynyt tyhjäkäynnillä ollenkaan. Kunnon kaasutuksella sai pidettyä käynnissä ja ajettua. Aina sammui risteyksiin ja valoihin, jos ei onnistunut koko ajan kaasuttelemaan. Auto myös nyki, rötäsi ja pätki. Isommissa vauhdeissa kulki tasakaasulla ok. Kun auton sammutti, niin flekti jäi vähäksi ajaksi käymään vaikkei kone ollut kovin kuumakaan. Kotona katsoin koodit ja antoi Maf alhainen jännite ja kaasuläppäkotelo/asentoanturi. Otin Maffin irti ja putsasin langat elektroniikan puhdistus -sprayllä. Eivät kyllä oikein likaiset olleetkaan. Ei auttanut mitään. Selvitin mitkä Maffit käy tähän autoon ja Sinisen tiskiltä olisi ollut 430 eur. Onneksi Motonetissä oli aito tähän käyvä Bosch hintaan 199 eur. Vaihdoin uuden paikkaan heti kaupan pihalla, nollasin koodit ja starttasin. Oli heti kunnossa. Maffin sekoilu sai varmastikin aikaan myös kaasuläpän koodin. Ei oo tullut ennen eikä jälkeen. Näköjään Maf voi mennä tuolla lailla laakisti kunnolla rikki. Huoltokirjassa ei lue, että onko koskaan vaihdettu. Autolla on menty 307 tkm niin ehkä oli jo aikakin. Ja jostain luin, että viallinen MAF saa myös flektin sekoilemaan. Liittyy mahdollisesti imuilman lämpötila-tietoihin. Ecu laittaa flektin varoiksi pyörimään, kun ei saa oikeaa tietoa.