Carcom Oy  Elekma

B230A -> B2(x)0F

  • 1 Vastauksia
  • 777 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mr.Lordi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
B230A -> B2(x)0F
« : 05.09.2020, 11:36:57 »
-84 Volvossa on tällä hetkellä B230A koneena. Toimii ihan kohtuullisesti, mutta on alkanut kiinnostaa kaasukonvertio ko.autoon. Kyselin asiaa kaasumuunnostöitä tekevältä pajalta, ja ei löydy ko.mallin kaasariin muunnossarjaa,tähän on tosiaan solex cisac pistetty joskus. Alkoi mietityttää jos pistäisi ruiskukoneen pellin alle, eli b200 tai 230f. Myös E-kone kävisi mutta jostain lukasin niin ne kävisivät hankalaksi kaasun kanssa.
Mitä tarvitsee huomioida muutoksessa? Onko F;t aina katilla,  näin vanhasta autosta tulisi vähäpäästöinen? Mitä sähkö-ja muita töitä seuraisi?
Volvo 240 GL -1984
+muita traktoreita

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 477
Vs: B230A -> B2(x)0F
« Vastaus #1 : 05.09.2020, 12:08:26 »
Halvimmalla taitaa päästä ku lyö nykyseen koneeseen vain ruiskuhimmelit kylkeen. Päästöluokka ei muutu ja kattia ei tarvi.
Vauhtipyörä + anturi, johtosarja, imusarja suuttimineen, bensalinja pumppuineen ja putkeen lambdan paikka.
Vauhtipyörän anturille ei oo välttämättä valmista paikkaa mutta sen saa kyllä ite porattua, samoin ku nakutusanturin paikka lohkoon. Kannesta jos puuttuu toinen vedenlämpöanturin paikka nii se on vähä omavalintainen että poraako sen ja tulppaa imusarjan vesikierron reijät vai vaihtaako ruiskukoneesta kannen.
« Viimeksi muokattu: 05.09.2020, 12:19:27 kirjoittanut Joni- »
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

 

Elekma  Autoracing