Kulkukoira  Proturbo

D5 kytkin vauhtipyörän uusinta -02

  • 4 Vastauksia
  • 878 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ralliantti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
    • Atakyselyt
D5 kytkin vauhtipyörän uusinta -02
« : 05.09.2020, 18:13:39 »
Nyt kun tuli veronpalautus, voi ruveta järjestämään vauhtipyörä/kytkinpaketin uusintaa.
Onko väliä minkä valmistajan osat hommaisi? Näyttää olevan Volvon orkkista, lukkia, sassia ja valeoo tarjolla.
Ja muistelisin, että joskus on ollut puhetta jostain tulpasta kytkinkopassa, joka kannattaisi uusia vaihdon yhteydessä. Mikähän tulppa on kyseessä? Kuvakin ois kiva. ::)
Entinen 850 2,5 10v -93 kartanowagon
Nykyinen V70 mk2 D5 -2002

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: D5 kytkin vauhtipyörän uusinta -02
« Vastaus #1 : 06.09.2020, 14:31:00 »
https://www.volvopartshop.com/dual-mass-flywheel-31259327-dmf---d5-163bhp-models-with-m56-transmission-16234-p.asp

Tuolta tilaat vauhtipyörän. On orkkis ja maksaa sen rapian päälle 300e toimituksineen.

Stefat kannattaa vaihtaa vaihdelaatikosta (2 eri kokoa ja väärän voi aina palauttaa) ja kampiakselin päästä samalla kun on auki.

Tiivistetulpan koodi 8687868 tulee lohkoon jos siellä on vielä muovitulppa. Googlaamalla koodin niin tulee kuva minne se kuuluu.

Kannattaa varata myös vetareiden stefat laatikkoon jos menee rikki tai on vuotanut.

Jarrunestettä (kytkimen ilmausta varten) ja vaihdelaatikko öljyä kannattaa kans olla valmiina.
« Viimeksi muokattu: 06.09.2020, 14:43:19 kirjoittanut Axu85 »
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa Ralliantti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
    • Atakyselyt
Vs: D5 kytkin vauhtipyörän uusinta -02
« Vastaus #2 : 06.09.2020, 21:27:56 »
Jep, kiitoksia hyvästä kattavasta vastauksesta.
Juuri äsken lähti tilaus vetämään kaikista ko.osista. :)
Entinen 850 2,5 10v -93 kartanowagon
Nykyinen V70 mk2 D5 -2002

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: D5 kytkin vauhtipyörän uusinta -02
« Vastaus #3 : 07.09.2020, 17:21:47 »
Niin ja muista hommata uudet pultit siihen vauhtipyörään!
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa Ralliantti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
    • Atakyselyt
Vs: D5 kytkin vauhtipyörän uusinta -02
« Vastaus #4 : 18.10.2020, 18:11:51 »
Nyt on vaihdettu vauhtipyörä ja kytkinpaketti työsylintereineen. Kaikki pultit, kampuran stefa sekä kaikki laatikon stefat, Valeoo eli volvo originaalia.
Uudet öljyt laatikkoon ja mehut koneeseen. Sekä yksi tärkeä muistutus, se tulppa kampuran yläpuolelle. Toimii öljykanavassa ja oli tässä vielä kumia tms. joka oli jonkin verran vuotanut levittäen öljyä pitkin kytkin koppaa. Kaikille muistutuksena, että se kannattaa todellakin vaihtaa. Se kun hajoaa totaalisesti, niin öljyt on mäellä ja kaikki sitä mukaa pask.....

Kyllä on nyt mukava ajella. Ei tarvi enää jalalla korjata kytkinvauhtiksen vikaa. Kolinat loppui :smitten:
Jotkut ei ymmärrä miksi laittaa auton hinta ko.remonttiin, mutta kun nää on niin hyviä pirssejä ja nyt tuolla vedetään taas seuraavat 405tkm. Siihen ei monet pysty -H- :arkkupakastin:

Entinen 850 2,5 10v -93 kartanowagon
Nykyinen V70 mk2 D5 -2002

 

Carcom Oy  Elekma