RallyBaron  Samppasport

D24T käy huonosti ja savuttaa, missä vika?

  • 4 Vastauksia
  • 3028 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ipia

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • www.vrcf.fi
D24T käy huonosti ja savuttaa, missä vika?
« : 11.11.2011, 20:15:11 »
Deeku teki temput tänään kun ajelin 7kantin katsastukseen, meno matka sujui hyvin kävi ihan ok ja kulki normaalisti.
Päästötesti keskeytettiin koska oli kuulemma niin korkeat lukemat ettei kannata edes mitata, muuten katsastus meni ihan ok.

Oireita on ollu sen verran että kylmänä kun on pistäny käyntiin niin on rytkytelly aivan kuin olis hehku pimeänä eli ei ole heti syttyny kaikilla, venttiilit ois varmaan pitänyt jo säätää ku hehkut pitäis olla ok.

Katsastuksesta kun olin lähdössä vaati pitkän startin ennen kuin käynnistyi ja sammui heti. uusi yritys ja jäi käyntiin, mutta ei käy enää kaikilla kunnolla, mutta kun kierroksia on noin 2000 käy ihan hyvin eli tyhjäkäynnillä käy jotenkin vajaasti ja savuttaa sinertävää.... aiemmin savutellu vain kylmänä, nyt koko ajan...

Mikähän tuosta rouskusta hajosi oisko kellään ideoita? Itsellä tuli mieleen että pääsiköhän ajoitukset hyppäämään tai menikö venttiili/kansi/kannentiiviste???
Ainakaan vielä ei näyttänyt sille että ois öljyt ja nesteet sekaisin...  :(

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: D24T käy huonosti ja savuttaa, missä vika?
« Vastaus #1 : 13.11.2011, 01:05:54 »
Lähtisin kyllä ajotuksesta liikkeelle, mahtaisko olla nokkakepin takapään pyörästä pultti vähä löysällä...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa ipia

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • www.vrcf.fi
Vs: D24T käy huonosti ja savuttaa, missä vika?
« Vastaus #2 : 13.11.2011, 01:29:02 »
En tuota pulttia huomannu kokeilla pitää katsoa huomenna...
Sen verran ehdin ihmetellä että ainakin alustavasti näytti ajoitus olevan ok, vanhat merkit mitkä olen tussilla tehny nokka-akselin kumpaanki hihnapyörään ja moottorin pelti osiin remmien vaihdon yhteydessä sattuivat kohdilleen, kun vauhtipyörästä katottuna kampiakseli 0viivan kohdalla, myös pumpun pyörän lovi aika lähellä rungon merkkiä.

Sen verran vielä huomasin että pakoputkesta kuuluu käydessä "höp höp höp" vähän niinku kompuran ääni tai miten sitä nyt kuvailisi...

Poissa ipia

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • www.vrcf.fi
Vs: D24T käy huonosti ja savuttaa, missä vika?
« Vastaus #3 : 15.11.2011, 16:12:11 »
No nyt tuli tutkittua tuota probleemaa tarkemmin... nokan takapään pultti oli kiinni...
Syyksi paljastui rikkoontunut kampiakselin hammashihnapyörän kiila, sitä en tiedä kumpi tapahtunut ensin pultti löystyny vai kiila murtunut, toivottavasti ei ehtinyt vielä enempää rikkoa...
Jako oli kuin olikin hieman sekaisin.
Mutta kummankos merkin mukaan lähdetään ajoituksia hakemaan kun vauhtipyörällä on kaksi merkkiä - ja -0 kumpi pitää olla kohdillaan nokan ajoitusta varten?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: D24T käy huonosti ja savuttaa, missä vika?
« Vastaus #4 : 15.11.2011, 16:16:52 »
Sulla onkin sitten ollut täystuho enemmän kun lähellä :o. 0-merkin mukaan tehdään ajotukset, se viiva on vain ennakkomerkki.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy