0
Etusivu
Ohjeet
Haku
Kalenteri
Kirjaudu
Rekisteröidy
Hei Vieras!
Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit
Veteraanit
Veteraanien korjaamo
142:n laturin vaihto
« edellinen
seuraava »
Tulostusversio
1
Siirry alas
142:n laturin vaihto
4 Vastauksia
1966 Lukukerrat
0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Weccu
De Luxe
Viestejä: 91
www.vrcf.fi
142:n laturin vaihto
«
:
13.03.2021, 17:52:15 »
Tarvitseeko jännitteensäädin vaihtaa, kun vaihtaa 142:een Boschin 35A laturin tilalle Sev Marchalin 55A laturin ?
Kirjattu
Matson66
De Luxe
Viestejä: 125
Amazonilla vuodesta -67 lähtien
Vs: 142:n laturin vaihto
«
Vastaus #1 :
15.03.2021, 00:19:52 »
Kun vaihdat tasavirtalaturin tilalle vaihtovirtalaturin, niin jännitteensäädin ohitetaan (= jätetään pois järjestelmästä kokonaan) Vaihtovirtalatureissa on yleensä sellainen itsessään. Uudesta laturista lähtevät punainen ja musta johto liitetään vanhasta säätimestä lähteviin vastaaviin punaiseen ja mustaan johtoon. Uuden laturin runkoon voi varmuuden vuoksi tehdä maadoitusjohdon auton runkoon. (mulla toimii ilman sitäkin, mutta joku ohjeistaa tekemään sellaisen)
Kirjattu
Nyt kotona: Amazon -66, 740GL -88, 740GLE -91, 745 Tdi -92, 745 GLE-91, . 44 Volvon historia
Weccu
De Luxe
Viestejä: 91
www.vrcf.fi
Vs: 142:n laturin vaihto
«
Vastaus #2 :
15.03.2021, 13:16:56 »
Nyt olisi kyseessä Boschin jännitteensäätimen soveltuvuus Sev Marchalin laturiin ? Tarvitseeko Sev oman säätimensä ? Ovat kyllä päällepäin samannäköisiä. Tässä on vielä erillinen jännitteensäädin. Vinokoneissa on ilmeisesti käytössä laturin perässä oleva jännitteensäädin. Maadoitushan tapahtuu laturin rungon kautta.
Kirjattu
perttijt
De Luxe
Viestejä: 81
www.vrcf.fi
Vs: 142:n laturin vaihto
«
Vastaus #3 :
16.03.2021, 16:35:54 »
Säätimet ovat vaihtokelpoiset, mutta Sev Marchalin laturissa on yksi diodi enemmän akun plussan suuntaan. Jos käytät Seviä Boschin säätimellä, jää latausjännite noin 0,7v matalammaksi kuin Bosch säädin + Bosch laturi -yhdistelmässä.
Asiasta löytyy jonkunverran keskustelua netistä. Esim tuolla:
http://forums.pelicanparts.com/porsche-911-technical-forum/632035-bosch-motorola-voltage-regulator-compatibility.html
Kirjattu
Auto saa olla mitä tahansa merkkiä, kunhan se on takavetoinen ja Ruotsissa tehty.
Weccu
De Luxe
Viestejä: 91
www.vrcf.fi
Vs: 142:n laturin vaihto
«
Vastaus #4 :
16.03.2021, 20:36:20 »
Eipä taida tuo 0,7v "hävikki" D2 diodin takia kovin paljon haitata, joten laturi vain kiinni, kun nuo kytkennätkin vaikuttavat samoilta. Voihan tuon säätimen sitten vaihtaa, jos se alkaa temppuilemaan. Kiitoksia neuvoja antaneille !
Kirjattu
Tulostusversio
1
Siirry ylös
« edellinen
seuraava »
Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit
Veteraanit
Veteraanien korjaamo
142:n laturin vaihto