Race.fi  Puotilan autokorjaamo

XC60 -13 D4 moottori ?

  • 5 Vastauksia
  • 3364 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pitkaju

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
XC60 -13 D4 moottori ?
« : 19.12.2020, 12:02:30 »
Tuollainen vuoden -13 XC60, D4, 2.4D, digimittaristollinen (facelift?) kiikarissa. Ihan varmistuksena: onhan moottori volvon oma 5-sylinterinen, se pomminvarma ja luodinkestävä?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8109
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: XC60 -13 D4 moottori ?
« Vastaus #1 : 19.12.2020, 13:31:13 »
On, kuten moottorin tilavuuskin jo kertoo.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   860 -96 2.9   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa volvo v70 legend

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 235
  • www.vrcf.fi xc60 vm2010 ja s80 vm2008
Vs: XC60 -13 D4 moottori ?
« Vastaus #2 : 19.12.2020, 17:55:44 »
Tuollainen vuoden -13 XC60, D4, 2.4D, digimittaristollinen (facelift?) kiikarissa. Ihan varmistuksena: onhan moottori volvon oma 5-sylinterinen, se pomminvarma ja luodinkestävä?

Paitsi ei kestä katkennutta apulaitehihnaa. ;) :D
Taitaa olla jo onneksi tuossa jakopää suojattu paremmin.

Poissa NNH

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 -13 D4 moottori ?
« Vastaus #3 : 19.12.2020, 23:55:03 »
Tuollainen vuoden -13 XC60, D4, 2.4D, digimittaristollinen (facelift?) kiikarissa. Ihan varmistuksena: onhan moottori volvon oma 5-sylinterinen, se pomminvarma ja luodinkestävä?

Vuosimalli 2013 ei ole facelift eikä digimittaristolla (ellei ole vaihdettu jälkikäteen), vaan kahdella pyöreällä analogimittarilla, joiden keskellä on mustavalkonäytöt. Vuosimalli 2014 on eka facelift ja osa niistä digitaalimittaristolla. Tietysti osassa myynti-ilmoituksista vuosimalli on väärin, eli syksyllä 2013 rekisteröityä vuoden 2014 mallia saatetaan myydä vuoden 2013 mallisena.

Kaikki ykköskoppaiset nelivetoiset dieselit ovat 5-sylinterisellä moottorilla, 4-sylinteristä on ollut tarjolla vain etuvetoisissa D3- (2016-2017) ja D4-malleissa (2014-2017).

Jos auto on rekisteröity Suomeen, hae vaikka Bilteman rekisterinumerohaulla auton tiedot ja katso siitä moottorikoodi. D5-alkuiset, esim. D5244T15, ovat viisisylinterisiä, D4-alkuiset (kuten D4204T14) nelisylinterisiä.
Nykyinen: Land Rover Discovery 4 HSE SDV6 '16
Edelliset: XC70 D5 AWD '12, V60 D6 AWD '14, V70 T6 AWD '08, XC70 D5 AWD '04, XC70 2.5T AWD '06.
Vikakoodinlukua Helsingissä tarjolla, kysele yksityisviestillä.

Poissa Pitkaju

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 -13 D4 moottori ?
« Vastaus #4 : 20.12.2020, 09:45:16 »
OK, myynti-ilmoituksessa juurikin vuodimalli väärin. Auto onkin oikeasti -14 ja tosiaan 5-mukisella D4-moottorilla. Huollot tehty ajallaan, aut. laatikon öljyt vaihdettu 70 tkm sitten eli se tulee eteen. Jakopää tehty mutta perään ei ole vaihdettu ikinä öljyjä. Nyt mittarissa 200 tkm joten se lienee edessä myös? Muuta huomioitavaa?

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 -13 D4 moottori ?
« Vastaus #5 : 20.12.2020, 12:13:26 »
Listasta puuttuu ainakin
Haldex öljyt + suodatin
Jarru, ohjaustehostin nesteet
Laturin vapaakytkin
Ohjainrulla
Apulaitehihnat
Xenon polttimot ? Kuluu ne nämäkin
« Viimeksi muokattu: 20.12.2020, 13:23:34 kirjoittanut JanMac »
S80 Executive D5 AWD

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy