Ei kyllä kai kukaan ihan heti usko, että kahdessa sylinterissä (ja vielä noin "kaukana toisistaan") voisi olla yhtaikaa vikaa?
Sitäpaitsi JOS siellä olisi reikä niin miksi puristukset olisivat kuitenkin tasan joka pytyssä. Vaikka sitten sen 7bar.
Oletetaan, että ajoitus on kunnossa niin onko 100 varma, että bensaa tulee oikeasti ihan suuttimille asti?
Kipinän lisäksi jos tulee todella bensaakin, niin sitten voisi vielä katsoa, että kampiakselilla oleva hihnapyörä on varmasti ehjä.
Merkit kohdilleen ja varmistus tulpanreiästä, että ykkösellä on todellakin silloin mäntä yläkuolokohdassaan.
Harvinaista mutta semmoiseenkin on törmätty, että kampiakselin hihnapyörän boori on ruostunut ja pyörä hurttaa kampiakselilla ja ajoitukset siksi sekaisin.
Ellei noista löydy niin äkkiä ei tule mieleen kuin alkaa nostamaan kantta ylös ja tarkastamaan vaurioita.