Tuttavan auto kyseessä, ollut mun tallilla parkissa odottamassa päätöstä mitä sille tehdään. Tämä tavallaan "toimeksiantona" mulla siis.
Kone lähtenyt ryntäämään kahdesti; ensimmäisellä kertaa saatu sammutettua ilman vaurioita. Turbo korjautettu tässä vaiheessa. Noin puolen vuoden päästä lähtenyt ryntäämään uudestaan, minkä johdosta mm. yhden suuttimen kärki sulanut kokonaan ja veivi todennäköisesti kiero. Kone siis kaput.
Seissyt tämän jälkeen reilun pari vuotta. Nyt päätetty purkaa ja hävittää.
Värikoodi 455-46: Titanium Grey Metallic
Korin ja verhoilun osat varsin siistejä - ainakin pesun jälkeen. Toki pitkä seisonta ei ole ollut eduksi, mutta verhoilukaan ei homeessa tms. Osoitteessa
https://solar4.kuvat.fi/kuvat/4sale/V50/ on kuvia autosta ja koitin korin vioista ottaa kuvia - en kyllä löytänyt muuta kuin naarmuja takapuskurista ja klommon konepellistä.
Itse näkisin, että ainoa arvokkaampi osa on turbo, jolla siis <15tkm ajettu täysremontin jälkeen. Alkuperäinen yksikkö käytetty Turbotohtorilla, joka uusinut vnt-koneiston, laakeriston, ahdinpyörän jne, tasapainottanut ja testannut. Auton omistajalla
saattaa olla kuitti ja todistus tästä vielä tallella. Remontti muistaakseni maksoi noin 450€ ja pidettäisiinkö ahtimen pyyntihintana puolta tästä - siis siinä vaiheessa kun se on taas saatu kaivettua autosta ulos.
Muutoin osat tarjousperiaatteella. Jos tämä ei foorumin moderaattoreille kelpaa, niin sanotaanko että "osan pyyntihinta on puolet halvimmasta autopurkamon hinnasta, mutta neuvoteltavissa".
Otsikosta huolimatta auto on Ruskolla, noin 1,5km Raision Ikealta. Sähköposti (ei yksityisviesti kiitos) tavoittaa parhaimmin, solar4 miukumauku iki.fi