Tervaa olen käyttänyt paljonkin pulteissa ja muttereissa, se on hyvää tavaraa siihen. Raskaassa kalustossa toiset käyttävät ja toiset eivät, useimmiten sitä kyllä laitetaan. Viimeksi eivät laittaneet mitään Vianorissa kun vaihdatin telipyörät, olivat ennestään hyvässä rasvassa.
Omiin laitoin syksyllä ihan vaseliinia prässistä kun oli siinä hollilla. Jos rasvaa, tervaa öljyä tms roiskuu vanteeseen, niin sitä on laitettu liikaa. Ei se niin paljon sitä kierteisiin tarvitse, kunhan sitä vaan on siellä. Hirvittää ihan katsoa kun jotkut vetävät ruosteisia pultteja kuivana naristen kiinni, ei ihme että pyörättömiä autoja on tuolla tiepuolissa kenollaan tuon tuostakin.
Tuo keskireikä on ihan arsesta näissä Ford pohjaisissa P3-alustaisissa Volvoissa. Se naparinkula on turhan korkea ja aivan liian tiukka sovite vanteeseen nähden. Näkee jo päälle ettei tuo voi toimia kun vertaa perinteiseen Volvon napaan, mutta sehän onkin Fordin tekele

Tapaan harjata aina sen jarrulevyn pinnan ja navan putipuhtaaksi harjalla. Putsaan myös sen vanteen keskireiän huolella joka kerta, mutta silti se vaan tuntuu purevan kiinni varsinkin talvenaikana. Kuparitahnan kanssa kun laittoi viime syksyllä niin se auttoi, mutta eihän se varmaan hyväksi ole siellä alumiinia vasten. Tervaa voisi kokeilla, mutta luulen että se ei pysy siellä ja tulee lämmitessä keskikupin välistä pois.
Tuota keraamista tahnaa täytyi ihan googlettaa, tuo voisi olla kokeilemisen arvoinen vanteen ja navan välissä. Täytyypä hakea kokeeksi Puuilosta kun lähempänä
https://m.motonet.fi/fi/tuote/600102/CRC-Ceramic-Paste-Keraaminen-tahna-100-gMuuten tulee kiristettyä akkupulttipyssyllä ja 110Nm momenttisauvalla, sitten lopullinen tiukkaus momenttiavaimella 140Nm.