Ostin projektiksi romuttamo uhan alle joutuneen yli 10 vuotta seisseen 244 arabin.

Projektipäiväkirjan kirjottamisen päätin alottaa vasta kun jotain konkreettista edistymistä on tapahtunut ja nyt ollaan jo siinä kohdassa että alotusviestistä tulee todella pitkä koska sitä edistymistä kerkes tapahtumaan enemmän kun piti ennen päiväkirjan alottamista.
Sisusta kunnossa toisin kun maalipinta ja ”pellit”.

Munapussit oli lasikuitua ja viritelty mädättämään peltiä jos jonkunlaisilla virityksillä oli, pussit siis pois ensimmäisenä. Tai ainakin korihommat alotettiin sieltä.

Auto saatiin siirrettyä ajamalla Bonantzan tallille jossa projekti tehdään valmiiks omien tilojen puutteen takia.
Hetken renkaiden potkimisen jälkeen vaihdettiin kuollut laturi toimivaan ja jostain tallin uumenista löytyi myös sähköflekti keulaan.


Sitten oli aika siirtyä peltihommiin.
Laikkaa laulamaan ja melkein kohtuulliselta hitsausprojektilta vaikuttanut auto osoittautui hiukan luultua ruosteisemmaksi mutta peltähän se vaan on.
Sieltähän leikattiin vasemmasta takakulmasta sitten loppupeleissä paljon muutakin kun pelkkä pussi ja pikkuvasaralla tökittiin tuuletusreikiä pitkin konttia.

vasen takakulma niinkun kuvasta näkyy oli todella huonossa kunnossa ja itku oli lähellä jo tässä kohdassa
Tässä kohtaa oli jo selvä että suorasta pellistä tehdään uutta lattiaa eikä lähdetä pusseja tilailemaan.
Nopeella tahdilla tehään eikä kumpikaan oo peltiseppä työnjälki siis aika karkeeta varmasti mutta sen aika kun koittaa niin viimestellään ja siistitään.
Tavotteena saada auto kesäks kilpien väliin ja kesän aikana olis tarkotus sitten vaihtaa väritystä.
Sit saatiin kovan tuskailun jälkeen turattua terveet pellit paikoilleen vasempaan takakulmaan. Niinkun kuvasta näkyy aika palapeliks se sitten meni. Siihen meni myös aikaa ja kaikkea eikä ollu vielä ees valmis tässä kuvassa.

Tässä kohtaa Bonantza ilmotti lauantai aamuna klo 9:25 että nyt nous kuume, ja sen paranemista ootettiinkin sit seuraava viikko ja auton laittaminen sai odottaa.
Sekin päivä koitti kun taudit oli kadonnut ja synttärit molemmilla juhlittu ja viikonloppua vietettiin taas volvon parissa.
Vasen kulma vihdoin valmis ja pelon sekasin tuntein kohti oikeeta kulmaa varovasti koputtelemaan jos ei nyt ihan samanlaista mätäpesäkettä sieltä löytyis.
Nyt onneks pussi oli vielä suht kasassa eikä pintapelti pahasti mädättynyt.
Laikka laulamaan ja tällä puolella saatiin yhdellä palalla lattia umpeen.

Tähän asti vaikuttikin jo liian hyvältä. Aikasemmin havaittiin pikku kesärengas sovittelu taukojumpan aikana pikku kukkasta vielä pyöräkotelossa

Konttiin uusittu pellit ja pintapellit hitsattu ja kitattu ja siirryttiin purkamaan sisustaa.
Pientä kosteutta havaittavissa lattiamaton alla olevissa pehmusteissa ja vaimennukset säikähti puukkoa ja lattialle laitettiin pari palaa uutta vaimennusmattoa.

vesikorkit repsotti monessa kohtaa niitä kun on toi kori tungettu täyteen niin käytettiin kaikki auki ja liimattiin uuelleen.
yllätyksenä tuli se että matkustamon pohja ei ollu mistään puhki kuskin jalkatilasta pintaruosteet ja vaimennukset pois ja ruostesuojaukset ja uutta vaimennusta.
pohja kokonaan hammeroitu ja massattu.
pakoputki päätettiin sijoittaa tulemaan oikealta suoraan taakse ja nyt asennettu vakio pöntöllä mutta se viimenen vaimennin tulee vaihtumaan siitä heti kun pudjetti taas kestää.
Sen verran lisää mitä huoltotöitä nyt tehty kaasari purettiin ja vietiin pesuun ja kaasutinexpertti hoiti uudet tiivisteet postiin todella tehokkaasti. Vielä pitäis löytää oikeet säädöt.
Kävin hakemassa ehjän keskikonsolimuovin ja samalla reissulla tarttui mukaan samanlaiset etupenkit jotka vaihtui paikoilleen ja vanhat myin pois.
Tästä eteenpäin projekti jatkuu niin että tarkoitus mennä käymään konttorilla tässä kevään koittaessa ja sieltä otetaan vastaan mitä tulee ja tehdään vikalistan mukaan eteenpäin ja toivotaan parasta että päästään kesäks liikenteeseen.
Volvo sai jo kesätassutkin alle ja käytiin vähän testailemassa
