Kaasuttimessa on venturi, jossa ilman nopeus kiihtyy ja lämpötila laskee. Kostealla kelillä, nollan tietämissä tämä aiheutti jäätymistä. Ilmiö on tuttu sekä vanhemilla vuosikerroilla autoilleille että useimmille harrasteilmailijoille. "Mopo" eli Cessnan 150-sarja on herkkä jäätymään, isommat eivät niinkään, mutta jokaisessa on imuilman lämmityksen vipu ohjaamossa, ja sen toiminta kokeillaan tsekkilistan mukaan jokaisessa koekäytössä.
Ruisku on rakenteeltaan erilainen, joskaan itsellä ei ole kokemusta turbottomista bensaruiskuista. Oletukseni kuitenkin on, että tarkoitus silläkin järjestelmällä on, tuskin Volvon insinööri sellaista huvikseen olisi sinne värkännyt. Ei toimi kunnolla.. eikö se ole aika yksinkertainen ja varma kapistus? Taitaa mahdollinen tehon menetys olla peikkona mielessä?