Hei,
Suuttimet ovat varmaan testattu kylmänä, kuten autokorjaamolla aina, vikaa ei löydetä koska auto otetaan sisään vasta tuntien jälkeen asiakkaan vietyä ajoneuvonsa korjaamolle.
Mitenkähän ne voisi testata kuumana? Joensuun Heiskarilla sanoivat, että mittasivat kaikkien ruiskujen ohivuodot, ottamalla ohivuotoletkut irti ja laittamalla niihin mittalasit, ohivuotoa on heidän mukaansa aina mutta se oli samansuuruinen (erittäin vähäinen) kaikissa ruiskuissa, eli väittivät ruiskujen olevan kunnossa. Ilmeisesti testi suoritetaan starttaamalla autoa. Nyt olen metsästänyt korkeapainepumppua VDO jonka he väittivät olevan kulunut, ei löydy kuin tilaamalla Volvolsta (Joensuun Hartikaisesta) hinta 1500 euroa. Kuopiossa pitäisi olla VDO pumppujen korjaukseen luvallinen yritys (ilmeisesti paineet suuret joten ei saa kuka tahansa korjata niitä) minkähän niminen tuo kyseinen yritys on, siellä varmaankin voisivat testata myös ruiskut. Aikoinaan opiskeluaikanani silloisessa Tekussa purettiin mm. dieselmoottori atomeiksi, mitattiin ruiskut erikseen sekä ruiskupumppu (rivipumppu) mutta nyt sanovat kaikki on kertakäyttötavaraa.
Nuo tankin korkkiin poraamani reiät olivat ns. hupia, sillä huomasin porattuani, että Volvon korkissa on hyvä ilmanvaihtoventtiilijärjestelmä. Joskus -70 luvulla minulla oli Ford Taunus jonka polttoainekorkki ei auennut rankan ajon jälkeen, täytyi odotella. Kun korkin sitten sai auki kuului voimakas imuääni, eli alipainetta oli kertynyt tankkiin melkoisesti (ns. huohotusputki oli mennyt tukkoon).