Proturbo  Autodiagnoosi

V50 1.6d turbon asennussarjat.

  • 1 Vastauksia
  • 697 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hosu

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
V50 1.6d turbon asennussarjat.
« : 21.10.2021, 13:53:44 »
Moi vaan kaikille volvomiehille, naisille ja henkilöille tasapuolisesti.  ;D
Täälläpä vähän apua kaipailis, suht uusi Volvomies. Tai uusi ja uusi, aina, 30+ vuotta ne on jotenkin enemmän säväyttänyt, kun mersut ja audit sun muut. Ihan sieltä isän ja enon ysärin 240 ja 244 lähtien..
Ja voi hitto, kun se kaverin isän 740 oli ölöhäkkä auto. Ne ensimmäiset v70 myös..  ;D Japanin miehiä myös (älkää tuomitko) uskallan myöntää.  :-[  Datsun/Nissan, niillä on ajettu ja niistä kyllä enemmän tiedänkin. Muutama tuolla odottelee aikoja parempia niistä.
Mutta nyt siis muutaman vuoden näillä pikkuvolvoilla ajellut, 2004 s40 oli ensin ja nyt tämä v50. Tykkään.

Mutta asiaan siis..

Tuli tuossa ajankohtaiseksi turbon uusiminen veeviiskymppiin. Kyseessä siis ilmeisesti tuo psa:n tekemä 1.6d vm. 2010.
Ahdin on jo hommattu, samanlainen garrett kun on paikallaankin. Ilmeisesti alkuperäisasennuksena näissä on sellainen? Tässä vähän tätäkin palstaa lueskelleena, niin on tullut ilmi, että myös se asennussarja, missä on öljyputket ja banjopultit yms muut ilmaputket ois hyvä vaihtaa. Sen banjopultinsihdin ja muun vanhan öljytöryn takia.
Kysymys oiskin siinä, että miten on niiden sarjojen kanssa, onko kellään kokemusta, että käykö nuo vaikka autodocin myymät sarjat tuohon alkuperäiseen garrettiin? Siis nimenomaan nuo pultit ja muut, mutkat putkissa ja laipat? onko samanlaisia? Delphin sarja ilmeisesti käy, jos on garretin ahdin, mutta tällä hetkellä on loppu ainakin tuolta autodocilta. Että uskaltaako tilata jonkun toisen merkkisen sarjan? Marmoritiskille ei kovin mielellään kyllä menis kyselemään.  ;D Ja onko kokemuksia kestävyyksistä? Pulttien katkeamiset ja muut? Hinnalla nyt ei oo sen isompaa merkitystä tässä konkurssissa, että onko se sen 150 vai 300. Kunhan sais huolettomia kilsoja etiäppäin. Sen vaan voin uskoa, että sinisellä sen hinta on jo liian kova.

Poissa nall3

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 522
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 1.6d turbon asennussarjat.
« Vastaus #1 : 22.10.2021, 08:22:20 »
Eihän noista putkista oteta kuin sihdit pois banjoista ja sittenhän ne pitäisi olla puhtaat putket.
En tiedä tuliko uuden ahtimen mukana tiivistesarja, missä olisi kupari O-renkaat ja tiiviste? Muistelen, että muutama pinnapultti olisi tuollaisessa sarjassa.
Brakecleaneria paljon vaan ahtoletkuihin ja rätin kanssa putsaa putket, ettei jää mitään moskaa niihin.
Turboon pitää saada öljyä työnnettyä öljyreijistä samallla kun pyörittää turboa, koska käyntiin laitettaessa se pyörii kymmeniätuhansia kierroksia minuutissa ilman öljyä hetken aikaa.
Mutta itse en lähtisi uusia ahtoputkia ostamaan, enkä ole muidenkaan kuullut ostavan.
Jos autossa egr käytössä niin imusarjan avatessa järkyttyisit ja ostaisit uuden moottorin, koska imusarja täynnä öljymoskaa.

 

Samppasport  Futurez