Tuossa sopivasti Lapin roadtripin aluksi alkoi auto nykimään,ilmoitti että suorituskykyä on laskettu ja sammui lopuksi. Mukana sattui onneksi olemaan OBD lukija joka antoi seuraavat tulokset:
-PO237Turbo sensor A circuit low
-PO61D Powertrain
Nollasin koodit tässä vaiheessa.
No moottorin buutin jälkeen toimi taas hyvin loppupäivän. Seuraavana päivä alkoi taas aivan yht äkkiä nykimään, välillä heiluttelin johtonippua joka on ahtimen putken alla moottorin oikeassa päässä sen enempää tietämättä oliko tällä mitään tekemistä, mutta välillä tuntui auttavan. Tuntui myös, että jos kierrokset piti alle ahtimen mukaan tulon niin kyyti oli tasaista. Seuraava 1000km menikin ilman ongelmia kunnes taas reissun viimeisen 100km aikana alkoi nykiminen moottoritiellä aivan tasaisella kaasulla ajaessa.
Ainoa asia mikä autoon oli tehty viikkoa aikasemmin oli se, että ahtimen putki ja moottorin päälisuojamuovi olivat otettu hetkeksi irti. Ainoa mikä tässä nyt on voinut "liikahtaa" on tosiaankin tuo moottorin oikeassa päädyssä oleva kaapelinippu, joka kulkee ahtimen putken tukijalan vierestä tai jokin kannen muovisuojan alla
Tuon matkan jälkeen auto on jokaisella kylmästartilla tehnyt niin, että käynnistyy normaali kylmäkierroksille eli noin 1200rpm, mutta hyppää heti sitten hetkeksi 3000rpm:n ja sitten tippuu takas 1200rpm ja siitä alaspäin kun lämpenee normaalisti. Myös ajossa tuntuu että ahtoa on välillä "normaalia" enemmän, eli ahdon mukaan tulon huomaa hyvin selvästi. Voihan se olla että tähän asti ahto ei ole toiminut oikein ja nyt kun toimii oikein niin tuntuu että sitä on enemmän kuin "normaalisti"

Onko vinkkejä mistä nämä ongelmat ja virheilmoitukset voivat tulla?Noita koodeja ei ole kyllä tuon ensimmäisen sammumisen ja koodien nollaamisen jälkeen tullut uudelleen.
Missä tuo Turbo sensor mahtaa sijaita?
Auto: Volvo V70 2.5T MK3 2008
