Elekma  Autoracing

744 lämmöt

  • 3 Vastauksia
  • 787 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Phantomseel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
744 lämmöt
« : 05.11.2021, 12:16:35 »
Moro! Olisi ongelmaa totuttuun tapaan seksikkään kantikkaan kanssa

Elikkäpä lämmöt pukkaa olemaan sitä 95-100 välillä, näi niinku ihmisenä joka on tottunut näkemään lämpömittarissa sen noin 87 niin tottakai sitä alkaa miettimään, vaihdoin taannoin termaria, tarvikelämpömittarin ja edelleen lämmöt nousee vähän korkealle omaan makuuni, joten mistä alan etsimään vikaa?

Tekniikkana b200f, ajan 50/50 seoksella 95+etanoli,mutta nostaako tuo pelkästään lämpöjä noin 10 astetta, lyhyen tutkimisen jälkeen nähtävästi myös käsijarru hieman hirttää, otan sen auki tänään ja katsotaan  :'(

Vesipumppu ei näytä mitään merkkejä pahasta olosta, vähän kesäsin kusee kanteen menevä tiiviste, mutta ei nyt hetkeen sekään ole ollut ongelmana, pientä pihinää paisarissa, ei kuplintaa eikä näyttäisi menevät puurot ja vellit sekasin.

Poissa Phantomseel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: 744 lämmöt
« Vastaus #1 : 05.11.2021, 12:17:49 »
Lisättäköön vielä että mites nää tykkää ilmoittaa kun on kansipahvi tai vastaava menossa? Ennen tätä sankaria mulla on ollut vaan 100-200 sarjalaisia b20 koneilla

Poissa Minä ja Volvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: 744 lämmöt
« Vastaus #2 : 05.11.2021, 18:34:39 »
Minun harraste 740:n moottorina B200k, jotenka puhun tästä näkökulmasta. Olen käyttänyt iät ja ajat ns. talvitermostaattia, joka alkaa avautumaan siinä noin 93 asteen tienoilla ja on täysin auki satasen tietämillä. Hyvin on mennyt kaikki hellekausien ajot tällä termostaatilla, ja lämpömittari on aina näyttänyt sitä tasan puoliväliä. Harrasteautolla ei paljon talvella ajeta, mutta periaatteessahan sen lämpöisempää on sisällä, minkä lämpöisempää on moottorivesi. Käsitykseni mukaan myös moottori tykkää, kun lämmöt ovat korkealla, toimii mahdollisimman puhtaasti jne. Moottoritilassa on kyllä tietenkin kuuma, kun kannen avaa, niin henkäisee kuin uunin luukun avaisi. Toisaalta esim. kampikammion tuuletusjärjestelmä, toimii parhaiten juuri kuumassa, eikä kerää itseensä likaa. Minun käsitykseni mukaan nämä ovat ihan normaaleja lämpötiloja näillä moottoreilla. Vedenlämpöhän voi nousta yli sadan, eikä kiehumista tapahdu, koska järjestelmä on paineistettu, eli veden kiehumispiste satasta korkeampi. Kansipahvihan risaa niin, että menee öljyt ja vedet sekaisin, tai ilmestyy ulospäin näkyvä vuoto kannen tiivisteestä. Jos kansipahvi alkaa oireilemaan, asiaan kannattaa tarttua heti, ja hoitaa asia kuntoon.

Poissa Phantomseel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: 744 lämmöt
« Vastaus #3 : 06.11.2021, 10:55:53 »
Minun harraste 740:n moottorina B200k, jotenka puhun tästä näkökulmasta. Olen käyttänyt iät ja ajat ns. talvitermostaattia, joka alkaa avautumaan siinä noin 93 asteen tienoilla ja on täysin auki satasen tietämillä. Hyvin on mennyt kaikki hellekausien ajot tällä termostaatilla, ja lämpömittari on aina näyttänyt sitä tasan puoliväliä. Harrasteautolla ei paljon talvella ajeta, mutta periaatteessahan sen lämpöisempää on sisällä, minkä lämpöisempää on moottorivesi. Käsitykseni mukaan myös moottori tykkää, kun lämmöt ovat korkealla, toimii mahdollisimman puhtaasti jne. Moottoritilassa on kyllä tietenkin kuuma, kun kannen avaa, niin henkäisee kuin uunin luukun avaisi. Toisaalta esim. kampikammion tuuletusjärjestelmä, toimii parhaiten juuri kuumassa, eikä kerää itseensä likaa. Minun käsitykseni mukaan nämä ovat ihan normaaleja lämpötiloja näillä moottoreilla. Vedenlämpöhän voi nousta yli sadan, eikä kiehumista tapahdu, koska järjestelmä on paineistettu, eli veden kiehumispiste satasta korkeampi. Kansipahvihan risaa niin, että menee öljyt ja vedet sekaisin, tai ilmestyy ulospäin näkyvä vuoto kannen tiivisteestä. Jos kansipahvi alkaa oireilemaan, asiaan kannattaa tarttua heti, ja hoitaa asia kuntoon.

Kiitoksia tästä, voidaan siis todeta että nämä on terveitä lämpöjä, olen käyttänyt kesätermaria aiemmin ja nyt sitten tätä talvi mallia, sehän tässä ensimmäisenä iski kun kesämalli ei ole ikinä päästänyt näin korkealle, mutta käyhän tuo järkeen että kun kone on riittävän kuuma niin se myös polttaa hyvin kuonan ja muun pois järjestelmästä. Täytyypä tehdä öljynvaihto seuraavaksi ja seurata miltä seuraava öljynvaihto näyttää 8)

 

Proturbo  Autodiagnoosi