Tästä aiheesta on täällä jauhettu paljon, mutta en apua löytänyt ongelmaani aiemmista jutuista.
Kyseessä v70, vm.2004, 2,4 170hv bensiini+aut. Tyhjäkäynti heijaa ja soutaa, välillä ikäänkuin pikkaisen kaasuttelee itsekseen.
Tähän mennessä kaasuläppäkotelo putsattu, ei apua. Koitettu toisella samalaisella, ei apua. Tässä ei edes ole Italian ihmettä vaan ehkä Denso(?)
Kaikkia mahdollisia ap-letkuja tutkittu, vauriot korjattu, ei apua. Jarruille menevä ap-letku otettu irti ja imusarjan liitäntä tukittu, ei apua, mutta silloin kun tilanne on päällä ja kone seilailee/kaasuttelee, tämä rauhoittuu jarrua painamalla (?!?). Tein havainnon, että kun koneen käydessä suihkuttelee pilottia imusarjan nokan puoleisesta päästä tai etupään kanavien välistä imusarjan alle, muuttuu käynti pikkaisen. Tästä innostuneena Motonettiin ja imusarjan tiivisteen kanssa kotiin ja muutama rattoisa tunti töitä. Onnellisena löysin vielä 1 ja 2 imukanavien alareunojen kohdalta sen näköistä, että olisi voinut sieltä vuotaa. Mutta ei, ei se sieltä ollut kiinni. Mutta tämä ominaisuus on vielä olemassa, eli sieltä kun suihkuttelee pilottia, niin käynti muuttuu pikkaisen. Imusarjan nokkapäässä on jonkinlainen komponentti, josta menee letkun mutka imusarjan alla, koneen kyljessä kiinni olevaan muovi"purkkiin", näihin en tuossa rempassa kiinnittänyt sen enempää huomiota. Mikähän tämä purkki (tai se komponentti siinä imusarjan päässä) mahtaa olla, ja voisiko sillä olla jotain tekemistä asian kanssa, se kun kuitenkin on siellä pilottisuihkun suunnalla?
Jospa jollakin olisi heittää kommenttia tähän tarinaan...