Itse suosin nykyään automaattia, kyllä ne kestää öljyt vaihdettuna pidempään kuin manuaalin kytkin+vauhtipyörä.
Hitaampi..? No vaikka T-5 mallin nollasta sataan ilmoitettu on automaatilla 0.3sek hitaampi kuin man.
Kai siinä ehtii räpäyttämään..
Jos hankkii geartronic laatikolla ja opettelee sen manuaalipuolen käytön ja vaihtokohdat niin väitän että harva kepittää manuaalilla niin nopeasti ja se lukitsee turbiinin 3ja4vaihteella eli on tavallaan man. Ilman luistoa.
Eikä tarvii koko ajan vasemman jalan koukistella pakonomaisesti.

S60 on tosiaan pienehkö takaluukun aukko mutta ei se juurikaan suuremmalta näytä S80.
Molemmissa kaatuu takanojat kahdessa osassa jos tarvii pitkää tavaraa kuskata.
Farkkua en ole aikoihin tarvinnut, siksi en ole sellaista enää hankkinut.
On meluisampi sisältä ja ei kylmillä lämpiä sisätilat niin nopeasti kun on sitä avaruutta.
Muutama pre-facelift ollut enkä niissä nyt mitään erikoisia lastentauteja ole huomannut, ainoastaan se, että kannattaa katsoa mikä kaasuläppäkotelo siellä on.
Magneti marelli vanhemmissa on pirun kallis eikä oikeen uutena enää tahdo saada vaan korjattuja.
Kotelo vaihtui parempaan n.2002, meillä on 2001ja2002, ekassa marelli, toisessa jo halvempi bosch.
Tossapa jotain alkuun.