V70 MK3 tee-se-itse työnä: Ao. laakerityökalu ennen inflaatiotarkistuksia pari vuotta sitten muistaakseni maksoi noin 80EUR.
Laakeri irtoaa helpommin, kun antaa vähän lämmintä olkavarrelle laakerin ympärille. Oma volvo purkautui tarpeeksi ottamalla irti alapallonivel ja vetoakseli ulos navasta vetoakselin pulttia reilusti avaamalla ja pajavasaraa pultin päähän, niin irtoo. Akseli ulos navasta ja tämän jälkeen lämmitystä laakerin ympäristöön autoa ja sormia polttamatta. Ao. työkalu napaan kiinni, ja pullautetaan laakeri ulos sovitteestaan. Putsataan olka-asetelman laakerikolo ja homma toisinpäin uuden laakerin kanssa. Laakeri otetaan pakkasesta -18C ja olkavartta kun on lämmitelty muutamaan kymmeneen asteeseen, niin laakerityökalukin kestää vääntämisen ja laakeri menee sijoilleen aika helposti.
Aurauskulmat säilyy, kun vain alapallonivel ollut irti so. raidetangon päihin eikä iskarikiinnityksiin tarvi koskea. Suurin homma saada alapallo kumitutteineen suht ehjänä irti olkavarresta.