Samppasport  Futurez

240 Haaveista totta, M52B25 swap

  • 32 Vastauksia
  • 15628 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Miikala

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Haaveista totta
« Vastaus #30 : 30.09.2024, 09:34:33 »
Tämä siirtyi eilen seisontaan. Tarkoitus oli, että olisin tällä viikolla vielä saanut muutoskatsastettua tekniikan. Kävi kuitenkin niin, että eilen kun pyyhkijän moottorin toimimattomuutta ihmettelin niin selvisi, että tämähän vuotaa aika reilusti bensaa taas. Noiden tankkilaitteeseen laitettujen kiristettävien an-liittimien kanssa ollut pariin otteeseen ongelmaa ja ne on korvattu ihan perus letkulla ja klemmareilla. Nyt kun nämäkin alkoivat vuotaa niin totesin, että nyt riittää leikki ja tehdään tämä auto ajan kanssa loppuun talven aikana.


To Do listalla ainakin:
- Tankin vaihto(vuotaa jostain ylälaidasta ja ei kestä tankata täyteen)
- Tankkilaitteeseen hitsataan an-nipat ja kaikki klemmari liitokset poistetaan
- Pakoputki uusiksi, nyt on käytännössä bemarin pakosarjat vain naitettu volvon vakio putkistoon. Tässä kun nyt 6 sylinterinen on niin olisi mukava kun tästä kuuluisi jotain ääntäkin. Tarkoitus tehdä putkisto myös niin, että kun tämä tullaan myöhemmässä vaiheessa ahtamaan niin ei tarvitsisi tehdä taas silloin uusiksi. Eli vähintään 2,5" putkisto tulee, todennäköisesti mennään 3".
- Tankin päälle pitää koriin tehdä pari paikkaa
- Kaikki puslat vaihdetaan uretaanisiin, samassa yhteydessä tukivarsien maalaus
- Lukkoperän hankinta ja asennus, vielä vähän auki että mikä, mutta näillä näkymin valintana Blackline helical Limited Slip Differential LSD
- Moottorin sähköt siistitään ja siirretään konehuoneesta hytin puolelle.
- Auton oma sulakerasia uusitaan ja korvataan sellaisella johon käy "normaalit" laattasulakkeet
- Vesiputket sisäkennolle, vähän meinasi olla jo kylmä ajella kun ei puhalla lämmintä
- Laatikko ja moottoriöljyjen vaihto
- Jarrut tarkistetaan ja kaikki huonokuntoiset osat uusitaan
- pyyhkijän moottorin uusinta
- hifit takaisin toimintaan, nämä olleet irtikytkettynä ja kyllähän sitä subbarin sulosointua jo kaipailisi

Sitten muutama vielä harkinnassa oleva:
- Akun siirto konttiin niin ilmansuodatin saadaan sen tilalle
- 850 etupuskurista alalippa, 1991-1993 vuosimallista tämä pitäisi olla "bolt-on" tähän

Eiköhän näillä saada taas talvi kulutettua, alle vielä kuva tämän vuoden viimeisiltä ajoilta. ~500km tällä ehdin koeajoja tehdä tällä tekniikalla.



ps. aiemmin ketjussakin esitelty XC60 on vaihtanut omistajaa.
« Viimeksi muokattu: 30.09.2024, 11:12:34 kirjoittanut Miikala »

Poissa Miikala

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Haaveista totta, M52B25 swap
« Vastaus #31 : 05.10.2024, 23:13:17 »
Jotain päivitystä taas. Tankki tuli eilen tiputeltua pois paikaltaan. Paljon huonommassa kunnossa tuo oli kuin ajattelinkaan. Uusi tankki on nyt tilattu ja tulossa, samaan kyytiin nappasin eteen molemmat tukivarret uusia. Pitää vielä tuo taka-akseli tukivarsineen pudotella pois niin pääsee tekemään nuo muutamat ruostepaikat koriin. Taka-akseli ja tukivarret pitäisi putsata ja maalailla kun ne ovat irrallaan.

Poissa Miikala

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Haaveista totta, M52B25 swap
« Vastaus #32 : 13.10.2024, 17:04:38 »
Akseli jäi vielä paikalleen, paljastui sen verran muutakin ruostehommaa tuolta auton perästä että pidetään tämä vielä liikuteltavissa.









Skruvatilta pistin korjauspaloja tilaten, katsotaan kun ne saapuvat että alanko harjoittelemaan tätä hommaa itse vai ulkoistetaanko muille. Munapussit saavat nyt tässä yhteydessä poistotuomion myös.

 

Elekma  Autoracing