Elekma  Autoracing

B5202 moottorit

  • 2 Vastauksia
  • 1028 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Timojussi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
B5202 moottorit
« : 16.04.2022, 15:46:44 »
Onko jossain jotain info pankkia mistä löytää moottorin tyypit, poraus, venttiilikoneisto (10v,20V) ja teho.
Koitan etsiä B5202s moottoria, jossa on 20v kansi, onko semmoista ja missä mallissa on jos sellainen on olemassa.

Olenko ymmärtänyt oikein, että kaikissa B5 moottoreissa on öljyruiskut ja esim kampi akselit käyvät ristiin? 

Poissa R70AWD

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 712
Vs: B5202 moottorit
« Vastaus #1 : 17.04.2022, 17:59:11 »
Tarkotat varmaan B5204 konetta, jos pitää olla 20V kannella. Tuo B5202 on 10V, molempia on ollut 850 S/V70 autoissa. B5202s 10V tehoa on jotain 120 - 126hp ja B5204 20V jotain 140hp.
Nykyiset : 2009 V70 T6 AWD * 1998 940 2.3 Turbo Classic
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5  * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1002
  • www.vrcf.fi
Vs: B5202 moottorit
« Vastaus #2 : 19.04.2022, 07:59:17 »
Moottoriperhe rakentuu kahdesta iskunpituudesta ja porauksesta. Näitä sopivasti sekoittelemalla saadaan 2,0, 2,3 ja 2,4 (2,5) nimellistilavuudet. Alussahan merkintä oli 2,5, joka muuttui 2,4 ilman, että tilavuus (2,435) muuttui.

Lähdeteos tuntee sellaisenkin vaihtoehdon, kuin B5234S eli 2,3 litraisen vapaasti hengittävän.

"Öljyruiskuista" en mene varmuudella sanomaan mitään. Tuskinpa männät ahtamattomissa jäähdytystä tarvitsevat, mutta olisivatko valmistusmäärät niin pieniä, että lohkot olisivat olleet identtisiä, tiedä häntä.

 

Proturbo  Autodiagnoosi