Noni, ei kai sitten päivääkään ilman volvoilua. Oli kyllä jotain ihan muuta budjetoitu tällekin illalle, mutta minkäs teet kun autoa päivittäin tarvitsee. Eilen miltei tyhjä kärry perässä auto alkoi ryytymään jo loivaan mäkeen, ja löpöä sitten oman kulutusmittarinkin mukaan menemään 2...3litraa/100km enemmän kuin normaalisti. Nyt kun tätä on jo tullut aiemmin harjoiteltua, niin EGR-vikaa sitten hakemaan. Kiinanmittari sattumoisin toimi ja sieltä sitten anturin EGR-asentotieto vs. EGR-ohjattu asentotietoa hakemaan. Toinen näistä 100% ja toinen 1...2%, eikä kaasupolkimen painaminen näitä lukemia muuttanut lainkaan. Satunnaisesti kyllä säätöä yritti tehdä aina sopivan töyssyn kohdalla, kun kontakti liittimessä kaiketi sitten parani ajoittan. Tällä kertaa oire korjaantui avaamalla egr- liitin ja putsaamalla se, ja CRC:t perään.
Egr:n liitinpiuhasta yhdestä oli jo eristeet kuoriutuneet niin, että Cu-säikeet paistoivat, ja korjaus tuli tehtyä eristysnauhalla näin ensihätään. Lisäksi sitten mankiteipillä kunnon vaahtokumityyny ilmaputken alle, kun tuo se tuntuu noi hituvirtapiuhat hankaavan poikki. Tee-se-itse-viritelmä jälleen kerran, mistä ei sitten tiedä mitä muuta kuin pehmikettä tuo tullessaan.



Nyt taas toimii ja vastaa kaasuun, mutta katsotaan kuinka pitkään.