Hei,
Kysymyksiisi.. Kolmonen pysyy päällä moottorijarrutuksessa ja ääntä kolmosella ei kuulu tai hyvin vaimeana jos rauhassa pihakadulla vaihtaa. Kun lähdetään kaupunkialueelle ja nopeudet kasvaa, niin varsinkin isommalta vaihteelta alaspäin kolmoselle vaihdettaessa "ruisrääkkä" huutaa joka kerta.
Kävin korjaamolla ja asentaja tuli kyytiin. Alkavaa synkrovikaa tarjosi myös. Olivat vaihtaneet laatikkoöljyt ja laittaneet 75W GL-4:sta 1.9 litraa (eurol.com oil advisorin mukaan 1.6 litraa olis oikein). Sanoivat et korjaus maksaa noin 2000€ eli auton kilometrit huomioiden tuohon en lähde. Ajoin autolla vappuna parissa päivässä 1300km ja kytkin, sekä laatikko pelas ihan normaalisti. Osaan kuunnella ja kuuntelen herkästi jos autossa on ylimääräisiä ääniä. Siksi oli yllätys, että kaksi erillistä vikaa sattui tulemaan samaan aikaan. Kytkin siis petti ilman ennakkovaroitusta kaupunkiliikenteessä. Yksi risteys ja yht äkkiä mikään vaihde ei mennyt päälle. Tämän jälkeen auto sammuksiin ja kakkonen silmään. Sen jälkeen autokäyntiin ja sai ajettua sillä pari kilsaa korjaamolle. Nyt mietitään ajanko laatikon loppuun ja myyn auton sitten varaosina vai käynkö pankinjohtajan juttusilla ja annan vaihdossa, vaikka vähän halvemmalla sitten.
kiitos vastauksista