V70 ja XC70 samoilla varusteilla ja kilometreillä ei liene muuta merkittävää eroa kuin jälkimmäisessä isompi maavara, mutta silti hintaeroa vaikuttaa olevan nettiautossa 4-6k€. En tiedä mihin tuo maavaran arvostus korkeammassa hinnassa perustuu, vai onko siinä jotain muuta, mitä en ole hoksannu. Toisaalta maavara on hyvä, kun esim korjailen just spraylla v70 keulaa joka raapas vähän naapurin pihalaatoitukseen…Ja tuolla kallimmalla hinnalla saa jonkun hintahaitarin alapäästä olevan v90:n.
Varusteina kaikissa malleissa löytyy kuitenkin itsellä toiveissa olevat aktiiviset kaukovalot, neliveto, ACC, vetokoukku, pysäköintitutka. Blis olisi myös mukava, mutta noissa edullisimmissa V90-malleissa se taitaa puuttua.
Eli olen katellu kakkosautoksi noin 200tkm ajettuja, niin niissä esim v70 maksaa n 18-20t€, xc70 24-25t€. Edullisimmat v90 ovat sitten xc70 hintaluokassa. Sitten puolestaan V90 cc:ssä tulee samanlainen hinnannousu kuin v70->XC70, joten se on poissa laskuista.
Elättelen vähän toivoa että joku 200tkm ajetussa autossa pääsisi sen 1-2v ilman alustan osien vaihtorumbaa. +50tkm malleissa on sitten jo sitä tupannut olemaan. Ja jos ostaa vielä enemmän ajetun, niin niissä ne on jo voitu vaihtaa, mutta sen selvittely on työlästä kun ei ole välttämättä merkintöjä tai kuitteja.