Alkoi startit venymään entisestään ja käynnistyvyys heikko. Kun lähtee käymään niin ravistaa pirusti. Kuin kävisi neljällä pytyllä.
Nippanappa pysyy käynnissä eikä meinaa ottaa kierroksia. Lisäksi aivan hillitön valkoinen savu ja hirveä katku.
Koneen lämmetessä tuo savutus vähenee ja kone vastaa kaasuun. Lämpimällä koneella kulkee kuten pitääkin.
Viimereissulla, 200 km, tuntui, että polttoainemittari vajosi selvästi enemmän kuin aiemmin.
Koneen ravistus on sen verran paha, että laitoin auton seisomaan kun on varaauto pihassa.
Akku on huonokuntoinen..latailin sitä ja kokeilin käymään. Käymään lähti ihan ok. Käynti kuitenkin hyvin epätasaista ja kerkes sammumaan kesken suutin pistokkeiden irroitus hommaa. Ei selvinnyt tuolla testillä viallista suutinta. Koko tienoo oli valkoisen savun peittämä ja aika karsee haju ( vaikea kuvaille). Jäähdytin nestettäkin vähän kadonnut.
Vikakoodeja ei tule muuta kuin ardikkiin liittyviä + muita asiaan kuulumattomia. Kaveri lainasi Vidaa ( epävirallinen ). Sillä näin, että startatessa railipaine nousee hyvin 359 bar ja yli. Käynnissä ollessaan paine luokkaa 450 bar, heittelee.
Saako tuolla Vidalla jotain tietoa suuttimista? En ainakaan itse löytänyt sellaista toimintoa.
Tuo valkoinen savu mielestäni viittaa veteen sylinterissä...se voi selittää myös tuon huonon käymisen ennen kuin kuin kone lämpiää.
Mistä muualta vettä voi päästä kuin:
-kansipahvi rikki, särö kannen tai sylinterin vesikanavassa
-vettä naftasuodattimessa
öljyn seassa ei näy vettä eikä paisarissa öljyä.
Tulikohan liikaa selitystä.
Ehdotuksia mitä tutkis...kunhan kelit vähän lämpenee
Ohivuodonkin vois tutkia vaikka se ei selitä lisääntynyttä kulutusta.