Sellaista tässä miettinyt, että minkähän takia harraste 740:n polttoainesuodatin menee täysin tyhjäksi auton seisoessa pidempiä aikoja ajamatta. Kyseessä on siis se läpinäkyvä pieni,kevyt suodatin siinä heti mekaanisen polttoainepumpun jälkeen. Moottorin käydessä ja heti sammutuksen jälkeen suodatin on aivan täynnä bensiiniä, mutta jo viikon ajamattomuus tyhjentää suodattimen, johonkin. Autotallin lattialle ei ainakaan, eikä kädellä tunnu missään märkää, eikä polttoaineen hajuakaan. Suodatin on käyttäytynyt tällä tavalla niin kauan kun vaan jaksan muistaa, eikä mitään häiriöitä esiinny käynnistyksessä, eikä ajossakaan. Moottori tarvitsee vain vähän pidemmän startin silloin kun suodatin on ollut tyhjänä. Ei tästä nyt kovin suurta haittaa ole, asia vaan muistui tässä mieleeni, kun kävin katselemassa autoa, joka on nyt talviunilla. Olisi tietenkin mukavaa kuulla, jos jollakin tulisi jotain mieleen tästä, vai onko suodattimen tyhjeneminen seisonnan aikana ihan normaali ilmiö. Ajattelin itse yhtä mahdollista selitystä ilmiölle: kun moottori sammutetaan, jää mekaaniseen pumppuun painetta, ja tämä paine työntää letkussa ja suodattimessa olevan bensiinin hiljalleen kaasuttimeen, ja siksi linjasto ja suodatin tyhjenee, tai, mekaaninen pumppu on jostain rikki, ja päästää polttoaineen valumaan takaisinpäin pumpuun. Polttoaineletkut ja liittimet ovat kaikki kunnossa. Olisi kiva jos tuohon saisi sellaisen mekaanisen pumpun jossa olisi käsikäyttö mahdollisuus, kuten jossakin veneissä. Voisi sitten pumpata painetta letkuun ennen käynnistystä.