KL-varaosat  Race.fi

Volvo EX30

  • 74 Vastauksia
  • 26782 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9509
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvo EX30
« Vastaus #60 : 04.06.2024, 16:13:59 »
Joo no kauppakassejahan ne kaikki, matkan päällä ei ehkä se exlusiivisin kokemus.
Aina sä oot kaikessa vääntämässä mun mielipiteitä vastaan. :2funny:

Ollaan me silleen samassa junassa että ei olis mullekaan ykkösvalinta EX30, ei tilojen ja tuskin varustelunkaan puolesta.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 486
Vs: Volvo EX30
« Vastaus #61 : 19.06.2024, 01:05:35 »
Tuli koeajettua tuo tehokkain versio kaikilla mausteilla. Lähteehän se paikalta ripeästi ja rangen perusteella olisi passeli omaan käyttöön, mutta... Nopeusmittarin sijoitus ja HUDin puuttuminen on huono kombo. Ovien lukitus eli ihan omaa elämäänsä sopivasti ennen koeajoa. Sisusta omaan makuun kolho, materiaalit varmasti ympäristöystävällisiä, mutta ei omaan makuun. Jäi vähän valju fiilis koko autosta ja autokuume loppui siihen koeajoon
V60 T8 -19

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12711
Vs: Volvo EX30
« Vastaus #62 : 03.07.2024, 14:38:39 »
Tuli koeajettua tuo tehokkain versio kaikilla mausteilla. Lähteehän se paikalta ripeästi ja rangen perusteella olisi passeli omaan käyttöön, mutta... Nopeusmittarin sijoitus ja HUDin puuttuminen on huono kombo. Ovien lukitus eli ihan omaa elämäänsä sopivasti ennen koeajoa. Sisusta omaan makuun kolho, materiaalit varmasti ympäristöystävällisiä, mutta ei omaan makuun. Jäi vähän valju fiilis koko autosta ja autokuume loppui siihen koeajoon
Materiaalit on myös halvat että saatu pudotettua hintaa
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 998
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo EX30
« Vastaus #63 : 03.07.2024, 19:24:47 »
EX30 on jatkumoa Volvo 66:lle. Silloin Volvo oli vaan ostajana, DAFfista yritettiin tehdä Volvo pienin fiilailuin. Nyt Zeekeristä on muokattu ”Volvo”.

Voipi olla, että ei ole asiakastyytyväisyden ja brändin imagon kannalta fiksu ratkaisu pidemmän päälle?

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2900
Vs: Volvo EX30
« Vastaus #64 : 15.07.2024, 12:39:59 »
Veljen vaimo oli hankkinut tällaisen. Kaikilla herkuilla, mutta takatuuppari. Kyllähän se kivasti liikahti viivalta, mutta siinä se wow sitten oli. Hyvin pieni, käytännössä kahden henkilön auto, ei voi ajatellakaan pidemmille matkoille 4-henkisen perheen kanssa. Serkku oli hankkinut Tesla model Y:n, jota koeajoin melkein heti perään. Oli dual motor eli neliveto. Sanoisin, että Ex30:ssa oli parempi kyyti ja melkeinpä samat tehot takatuupparina. Teslan alusta oli järkyttävän kova, kaikki tien rosot tuntuivat ärsyttävästi ja auto rämisi jokaisessa töyssyssä. Vähän samaa pintakovuutta oli myös Ex30:ssa, mutta ei niin pahasti. No, pikkuisen oli autokuumetta koeajojen jälkeen, mutta kun hyppäsin omaan V90 dieseliin, niin onhan siinä vaan parempi kyyti em. sähköleluihin verrattuna. Vakioalusta nielee kaiken ja hiljaisempikin auto se on, vaikka sitä joskus rengasmelusta parjataan. Jos vielä parempaa kyytiä tahtoo, niin pakko on suunnata katseet E mallin tai sitä suurempaan Mersuun.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa jv70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo EX30
« Vastaus #65 : 15.07.2024, 18:09:54 »
Veljen vaimo oli hankkinut tällaisen. Kaikilla herkuilla, mutta takatuuppari. Kyllähän se kivasti liikahti viivalta, mutta siinä se wow sitten oli. Hyvin pieni, käytännössä kahden henkilön auto, ei voi ajatellakaan pidemmille matkoille 4-henkisen perheen kanssa. Serkku oli hankkinut Tesla model Y:n, jota koeajoin melkein heti perään. Oli dual motor eli neliveto. Sanoisin, että Ex30:ssa oli parempi kyyti ja melkeinpä samat tehot takatuupparina. Teslan alusta oli järkyttävän kova, kaikki tien rosot tuntuivat ärsyttävästi ja auto rämisi jokaisessa töyssyssä. Vähän samaa pintakovuutta oli myös Ex30:ssa, mutta ei niin pahasti. No, pikkuisen oli autokuumetta koeajojen jälkeen, mutta kun hyppäsin omaan V90 dieseliin, niin onhan siinä vaan parempi kyyti em. sähköleluihin verrattuna. Vakioalusta nielee kaiken ja hiljaisempikin auto se on, vaikka sitä joskus rengasmelusta parjataan. Jos vielä parempaa kyytiä tahtoo, niin pakko on suunnata katseet E mallin tai sitä suurempaan Mersuun.

Käyppäs koeajamassa Polestar 2. Ei sekään tilaihme ole mutta kyyti volvomaisen hyvää tai jopa parempaa.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2900
Vs: Volvo EX30
« Vastaus #66 : 15.07.2024, 21:05:36 »
Käyppäs koeajamassa Polestar 2. Ei sekään tilaihme ole mutta kyyti volvomaisen hyvää tai jopa parempaa.
Polle 2 ei iske ulkonäön puolesta. En tiedä, mikä siinä häiritsee, mutta jopa volkkarit houkuttavat enemmän. Täytyy nyt vaan odotella, jos volvo toisi jotakin houkuttelevaa V90:n tilalle. EX90 olisi ok, mutta ei pe*se eikä järki kestä 100 tonnin kulkinetta.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12711
Vs: Volvo EX30
« Vastaus #67 : 16.07.2024, 08:13:57 »
Polle 2 ei iske ulkonäön puolesta. En tiedä, mikä siinä häiritsee, mutta jopa volkkarit houkuttavat enemmän. Täytyy nyt vaan odotella, jos volvo toisi jotakin houkuttelevaa V90:n tilalle. EX90 olisi ok, mutta ei pe*se eikä järki kestä 100 tonnin kulkinetta.
Polestar 2 olisi nätti jos ei olisi xc-look. Madallus normi korkeaksi autoksi ja maalaisi helmat niin menisi.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Korppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 76
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo EX30
« Vastaus #68 : 19.07.2024, 11:06:05 »
EX30 on jatkumoa Volvo 66:lle. Silloin Volvo oli vaan ostajana, DAFfista yritettiin tehdä Volvo pienin fiilailuin. Nyt Zeekeristä on muokattu ”Volvo”.

Voipi olla, että ei ole asiakastyytyväisyden ja brändin imagon kannalta fiksu ratkaisu pidemmän päälle?

Kyllähän se kivasti liikahti viivalta, mutta siinä se wow sitten oli. Hyvin pieni, käytännössä kahden henkilön auto, ei voi ajatellakaan pidemmille matkoille 4-henkisen perheen kanssa.

Onko edelliset pikku-Volvot parantaneet brändin mainetta (mikä se ikinä todellisuudessa onkaan) ja olleet huippuviattomina yksilöinä asiakastyytyväisyyskyselyiden kärjessä? Ja onko edellinen pikku-Volvo V40 oikea valinta neljän hengen pitkille perhematkoille? Maailmaan mahtuu paljon automalleja millä ajetaan pääosin yksin tai kaksin. Eteläisemmässä Euroopassa tämän kokoinen auto on jo iso.

Tuntuu EX30 herättävän paljon mielenkiintoa ja kommentointia, niissä jotka sitä ei aio muutenkaan hankkia ja on kaikin puolin vääränlainen auto. Mitä itse käyttänyt pari kk ja lukenut muiden mielipiteitä, niin hyvin pitkälti omistajat olleet tyytyväisiä tai erittäin tyytyväisiä, ainakin näin alkuun.   

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2900
Vs: Volvo EX30
« Vastaus #69 : 19.07.2024, 12:26:59 »
Onko edelliset pikku-Volvot parantaneet brändin mainetta (mikä se ikinä todellisuudessa onkaan) ja olleet huippuviattomina yksilöinä asiakastyytyväisyyskyselyiden kärjessä? Ja onko edellinen pikku-Volvo V40 oikea valinta neljän hengen pitkille perhematkoille?
Maineesta en tiedä, mutta V40:llä pystyy jollakin tavalla matkaamaan myös 4-henkinen perhe, vaikka toki ahdasta on. Rouva meillä V40:llä ajelee töihin ja siihen käyttötarkoitukseen tuo EX30 olisi myös aivan passeli. Tulisi vaan tolkuttoman kalliita työmatkoja, kun arvonalenema lienee liki 10 k€/vuosi (toki tasaantuu myöhemmin, jos uskaltaa pitää autoa takuun päättymisen jälkeen). Siksi auton pitäisi soveltua muihinkin ajoihin, joita hoidetaan tällä hetkellä V90:llä.

Kiva auto EX30 on ajella yksin tai kaksin. Pidin parempana ajolleen kuin Tesla model Y.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Korppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 76
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo EX30
« Vastaus #70 : 20.07.2024, 11:47:49 »
Voi olla että oma mielipiteeni vanhenee pahasti, mutta miksei tätä uskaltaisi pitää takuuajan jälkeen? Käsittääkseni takuu 3v ja akkutakuu 8v. Riippuu varmaan minkälaisilla varusteilla yms. on auton ottanut, mutta epäilen vahvasti oman hinnat alkaen auton arvon 3v päästä olevan alle 10 000€. Toivottavasti kukaan ei vertaan EX30:n takatiloja V90:n kanssa, mutta sanoisin että takatilat ovat paremmat kun V40:ssä, toki enemmän riippuvainen kuskin penkin säädöistä.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12711
Vs: Volvo EX30
« Vastaus #71 : 10.08.2024, 19:10:26 »
Lomareissulla kävin kokeilemassa tehokkainta EX30 mallia. Ohjaus tosi outo kun kevyt mutta tarkka. Sisusta ok, hk stereot oli kököt kun vertaa S90 hk stereoihin. Suorituskyky oli ihan posketon. En ollut aikaisemmin ajanut yhtä tehokkaalla sähkiksellä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Tomerell

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo EX30
« Vastaus #72 : 17.09.2024, 09:45:52 »
Sain takavetoisen perus EX30:n huollon sijaisautoksi, ja en saanut siihen minkään sorttista henkistä  yhteyttä, vaikka auton luulisi olevan tutun tuntuinen, kun nykyinen menopeli on etuvetoinen XC40 recharge. Tässä vähän helkilökohtaisia tuntemuksia päivän käytön perusteella:
  • Ainoa positiivinen tuntemus tuli ulkonäöstä, auto on nätti kuin mikä.
  • Harmaalle alueelle jäi ajotuntuma, joka oli OK, mutta jotenkin oudon tunnoton ja "kevyt" jos ymmärrätte mitä yritän sanoa.
  • Negatiivisia fiiliksiä herätti etenkin hallintalaitteet:
         
    • Surkeimpana kokemuksena tuli esiin ihan perushallintalaitteet, kuten "ratin viikset", joiden kanssa en päässyt sinuiksi koko päivän aikana. Kuka per..le on tuon kokonaisuuden suunnitellut, kun 40 vuotta satoja eri autoja ajaneena en osaa käyttää pyyhkimiä ilman ohjekirjaa.
         
    • Jos viedään pois perinteinen kojetaulunäkymä, ja siirretään se keskelle autoa, niin laittakaa nyt ihmeessä edes HUD ettei tarvitse kääntää katsetta sivulle kun seuraa nopeutta.
       
    • Penkit eivät olleet ollenkaan perinteisen Volvomaisen mukavat ja ajoasentoa tukevat.
         
    • Ratti on perinteisesti pyöreä, ja syystä...

    Onneksi sain takaisin rakkaan 40:n joka tuntui taas istuvan käteen kuin hanska  8)

    Eli seuraava autoni ei ole EX30, eikä mikään muukaan tuleva Volvo joka seuraa tuota samaa suunnittelu logiikkaa


         

Poissa gubbe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 416
Vs: Volvo EX30
« Vastaus #73 : 10.02.2025, 16:40:16 »

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12711
Vs: Volvo EX30
« Vastaus #74 : 29.04.2025, 08:02:49 »
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

 

RallyBaron  Samppasport