En ole keneltäkään saanut apuja eikä oikein vois satasilla tunti mihinkään mittailtavaksikaan laittaa.

. Vikahan voi olla missä tahansa, mutta olen nyt purkanut johtosarjoja niin ,että olen päässyt mittaamaan tuon Hispeed can-väylän johdot vastusmittarilla, johto kerrallaan, liittimeltä liittimelle (ja liitinten yli) kaikkien purkkien välillä. Johtosarjan pitäisi siis olla ehjä eikä ottaa maihin mistään. Tuota vihreän ja valkoisen välistä 120 ohmin mittausta en oikein ymmärtänyt ja mistä mitataan ja mihin bokseihin laitetaan vastus liittimeen kun boksi on irti.
Vikojen kuittauksen jälkeen perusvioiksi tulee heti auton käynnistyessä ilman että mihinkään liikkuu ECM:ltä A500 ( CAN-virhe signaali virheellinen), 940A (Jarrupolkimen asentoanturi - järjetön signaali) ja A02B (Tiedonsiirtoyhteys BCM - Signaali virheellinen) sekä CEM:ltä (CEM-1A5F, yhteys BCM - signaali puuttuu)
Sitten kun on aikansa ajellut, antaa lisäksi BCM:ltä noita aiemmin mainittuja (vasen etupyörän sensori BCM-0010, ABS hyrrauliventtiilin virtapiiri BCM-0074 ja prake pressure sensors 1 ja 2 BCM-136, virransyöttö BCM 0057 jne.) Tosin nämä eivät näkyneet Volvon Vidalla, kun kävin Volvolla. Siinä raportissa oli BCM: ei havaittuja vikoja, mutta nuo yhteysviat ECM:n ja CEM:n välillä olivat. Yritin kysyä, että oliko BCM niin rikki, ettei siihen päässyt vidalla, mutta ei vastannut, mutisi vain että voi olla BCM rikki. Mun lukialla (Motonetista T75) antaa kuitenkin noita vikoja.
Sen myös havaitsin, että vaihteiston boksi TCM ja ECM kommunikoivat normaalisti ja TCM:hän on siinä BCM:n ja ECM:n välissä väylässä (eli väylä/ johdotus menee TCM:n kautta).
Sitä olen nyt koettanut selvittää, voiko samalla osanumerolla samanlaisesta autosta oikeasti koettaa vaihtaa BCM boksin tuo härveliin. Muuta en oikein enää osaisi kokeilla.
Nyt kun sanoit noista luisto-ongelmista, tuntuu siltä, että liukkaalla aamukuuralla taitaa juu tarjota voimaa hiukan epätasaisesti. Peilijäällä on siis joka tapauksessa jollakin tavoin epänormaalin levoton.
Ikävää mutta ihanaa, ettei ole näiden kanssa kuitenkaan yksin... sorry
Lauri
Alkaa tuo serap:kin kiinnostamaan mutta kun on kovin kaukana kotoa, ja leima just ummessa...