RallyBaron  Samppasport

V70 2.4d 2009 käynnistys ja käyntiongelma

  • 2 Vastauksia
  • 1240 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VPi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
V70 2.4d 2009 käynnistys ja käyntiongelma
« : 24.08.2022, 20:18:53 »
Kyseisen auton käynnistys ongelmaa on selvitetty pidemmän aikaa. Auto lähtee satunnaisesti hyvin käyntiin, välillä vaatii 2-3 yritystä. Ei siis starttaa ollenkaan nappia painettaessa.
Vikakoodia Biltema lukija antoi ainoastaan kampiakselin asentotunnistimesta, sen vaihdoin. Vikakoodia ei enää tule mutta uutena ongelmana moottori alkaa pätkiä kun kierrokset ylittää 2500rpm. Vähän kuin tippuisi käymään vajailla

Livedatasta huomasin että moottorin lämpötila on kokoajan -40. Mistähän tuo lämpöanturi löytyy? Nopealla silmäyksellä ei näkynyt.

Tähän mennessä tosiaan tehty:
- akku uusittu
- johtosarjaa tutkittu, pari pientä nirhaumaa paikattu
-kampiakselinasentotunnistin vaihdettu
- virtalukko ongelmaa mietitty vaihtoehdoksi, avaimen pois ottaminen ja takaisin laitto auttaa käynnistymään. Toisaalta myös useampi starttaus yritys auttaa

Käytetty kerran myös vidalla, silloin näkyi lähinnä huonosta akusta johtuneita alhaisen jännitteen ongelmia.
Muilla kokemuksia ja ideoita vastaavasta?
« Viimeksi muokattu: 24.08.2022, 20:21:21 kirjoittanut VPi »

Poissa VPi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4d 2009 käynnistys ja käyntiongelma
« Vastaus #1 : 08.09.2022, 20:35:22 »
Päivitystä ongelmaan. Nyt ei lähde käyntiin ollenkaan. Raili paine ei nouse, välillä ei ollenkaan ja satunnaisesti n. 150bar. Siirto pumppu pitäisi toimia koska ainetta nousee koneelle asti, paine puuttuu.
Vuotavaa suutinta epäilin mutta nekin todettiin penkissä toimiviksi. Johtosarja revitty auki eikä näkyvää vikaa löydy.

Mitäs seuraavaksi testaukseen? Postista tulossa pa paineen anturi.

Poissa VPi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4d 2009 käynnistys ja käyntiongelma
« Vastaus #2 : 21.11.2022, 21:15:36 »
Päivitystä edelleen. Starttauksen satunnaisuus poistui startin vaihdolla. Kampiakselin asentotunnistin en ongelmat poistui kun tunnistimen sai oikeaan asentoon.
Mutta käyntiin ei tahdo lähteä ja jos saa sahattua käyntiin niin käy huonosti eikä pysy käynnissä.

-pa suodatin vaihdettu
- ainetta nousee koneelle asti
-testerillä polttoainepaineen säätimen virran arvo on 700 ja startatessa romahtaa 250-300 tasolle. Vanhemmassa d5 volvossani tämä arvo nousee startatessa yli 1000
- Pa puolella todennäköisesti vika mutta missä? Paineensäädin lähtee seuraavaksi vaihtoon

 

Carcom Oy  Elekma