« : 21.02.2020, 21:14:32 »
Valoumpion sisäpuolella on jälkiä kosteuden päästyä taloksi. Yritetty puhdistaa ottamalla xenon- ja halogeenipolttimo pois ja viritystyökalu reiästä sisään.. ja vilkkupolttimon reiästä, muttei siitä oikein mitään tullut. Eli nyt olisi edessä umpion ulko"lasin" irroitus. Pääsisi samalla putsaamaan xenonin linssin ulkopinnan.
Onko pleksi kiinni liimalla vai elastisella butyylimassalla? Tuo massahan varmaan lämmittämällä kärsivällisesti antaa nätisti periksi ja pleksin saa irti. Liima onkin sitten eri juttu - BMW-miehet ovat Dremelillä irroitelleet 5-sarjalaisten pleksejä.
Ja onko kukaan vaihtanut XC60:seen xenonin projektorin linssiä? Tai onko tiedossa mitä materiaalia projektorin heijastinpinta on? Ainakin Hellan projektoreissa on ihan metallipintaisia, ja näitä pystyy puhdistamaan. Muovisissa on jokin pinnoite joka ilmeisesti lähtee heti kun siihen koskettaa. Umpioon voi olla mahdollista vaihtaa koko projektori, ainakin Boschin bi-xenonia on laitettu moniin autoihin. Onko tällaista kukaan puuhastellut Volvon kanssa?

Kirjattu
Ex: Mazda 323 Bg, Sunny N13, Civic Lsi, Subaru Legacy STW 1.8, Ford Ka, BMW 520i e39, M-B C220 Cdi, BMW 116i e87, Skoda Superb mk1, BMW 520i e60, Ford Mondeo STW mk3, Volvo S40 1.6 Basic, Audi A6 2.4a, Audi A3 Quattro 3.2 DSG, Volvo V50 1.8 Kinetic, Hyundai IX35 1.6 Classic, Ford Focus 1.4 , Opel Vectra STW 2.8 V6 Tbo, Opel Astra GTC 1.6 Tbo, Mitsubishi Lancer Sportback 1.8 Flexifuel, Volvo V70 2.4 Classic, V70 2.4 mk2., V50 T5a Summum, BMW 520dA, Volvo 240 2.0 DL, BMW 320d Xdrive, Volvo XC60 D5 Summum V60 BiFuel, i30N Fastback, Ford S-Max, V60 D2 pakut: Citroen Jumper, Transit 280M, 300L, 300M x2, Sportsvan, Vito 111CDi, Vivaro, ProAce x2, Trafic 1.6 x2, Trafic 2.0dci x2