Elikkä tuossa kauppareissulta tultaessa volvo 2.4 bensa vapari -01 nyki muutaman kerran.. no en välittäny mitään ja matka jatku. Pari kilsaa myöhemmin kiihdyttäessä maantielle rupes todella rajusti nykimään kierroksilla 3-4000rpm. Sitten heitti vikatilan päälle ja nilkutin tien sivuun. Ruutuun tuli tekstiä moottorisysteemi huolla heti/pian.
No nyt on koodit luettu ja muutama ainakin viittais kaasuläppäkoteloon? +kymmenkunta herjaa keskuslukoista yms. joista ei liene tarvii nyt välittää. Elikkä seuraavaa tuli:
List of errors for: ECU ECM with code 9150
ECM-9150 Control valve inlet. Signal too high
ECM-9150 Control valve inlet. Signal too low
ECM-9150 Electronic throttle module (ETM), internal fault. Faulty signal
ECM-9150 Throttle unit, internal fault. Faulty signal
ECM-9150 Throttle unit, potentiometer 1. Faulty signal
ECM-9150 Throttle unit, potentiometer 1. Signal too high
ECM-9150 Throttle unit, potentiometer 1. Signal too low
List of errors for: ECU ECM with code 980F
ECM-980F Manifold absolute pressure (MAP) sensor. Faulty signal 12
List of errors for: ECU ECM with code 620A
ECM-620A Idling speed. High
ECM-620A Idling speed. Low
ECM-620A Idling speed. Too little response
ECM-620A Idling speed. Too much response
List of errors for: ECU ECM with code 9818
ECM-9818 Brake vacuum leakage. Faulty signal
ECM-9818 Brake vacuum. Faulty signal
ECM-9818 Brake vacuum. Reduced brake vacuum
List of errors for: ECU ECM with code 91B7
ECM-91B7 Electronic throttle module (ETM), internal fault. Faulty signal
ECM-91B7 Throttle unit, internal fault. Faulty signal
ECM-91B7 Throttle unit. Faulty signal
List of errors for: ECU ECM with code 903F
ECM-903F Electronic throttle module (ETM), internal fault. Signal missing
ECM-903F Electronic throttle module (ETM), internal fault. Signal too high
ECM-903F Throttle unit, internal fault. Faulty signal
ECM-903F Throttle unit, internal fault. Faulty signal. Intermittent fault
ECM-903F Throttle unit, internal fault. Faulty signal. Permanent fault
ECM-903F Throttle unit, internal fault. Signal too high
ECM-903F Throttle unit, internal fault. Signal too low or signal missing
Ja sitten kait herjas alhaista akunjännitettä. Voiko huono akku aiheuttaa tämmöstä? Näytti nimittäin olevan alkuperänen akku vuodelta -01. Koodit myös nollattiin ja käynnistyksen jälkeen ei löytyny yhtään koodia. Kaasuläppä ei minusta aikasemmin ole oireillu mitenkään. Voiko tuo hajota ihan yks kaks? Ajamaan en oo nyt uskaltanu lähtee, että mitenkä tässä nyt kannattas edetä?