Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

S60 vikakoodien tulkintaa

  • 5 Vastauksia
  • 8301 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ticsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
S60 vikakoodien tulkintaa
« : 22.12.2011, 13:26:11 »
Elikkä tuossa kauppareissulta tultaessa volvo 2.4 bensa vapari -01 nyki muutaman kerran.. no en välittäny mitään ja matka jatku. Pari kilsaa myöhemmin kiihdyttäessä maantielle rupes todella rajusti nykimään kierroksilla 3-4000rpm. Sitten heitti vikatilan päälle ja nilkutin tien sivuun. Ruutuun tuli tekstiä moottorisysteemi huolla heti/pian.

No nyt on koodit luettu ja muutama ainakin viittais kaasuläppäkoteloon? +kymmenkunta herjaa keskuslukoista yms. joista ei liene tarvii nyt välittää. Elikkä seuraavaa tuli:

List of errors for: ECU ECM with code 9150
ECM-9150 Control valve inlet. Signal too high
ECM-9150 Control valve inlet. Signal too low
ECM-9150 Electronic throttle module (ETM), internal fault. Faulty signal
ECM-9150 Throttle unit, internal fault. Faulty signal
ECM-9150 Throttle unit, potentiometer 1. Faulty signal
ECM-9150 Throttle unit, potentiometer 1. Signal too high
ECM-9150 Throttle unit, potentiometer 1. Signal too low

List of errors for: ECU ECM with code 980F
ECM-980F Manifold absolute pressure (MAP) sensor. Faulty signal 12

List of errors for: ECU ECM with code 620A
ECM-620A Idling speed. High
ECM-620A Idling speed. Low
ECM-620A Idling speed. Too little response
ECM-620A Idling speed. Too much response

List of errors for: ECU ECM with code 9818
ECM-9818 Brake vacuum leakage. Faulty signal
ECM-9818 Brake vacuum. Faulty signal
ECM-9818 Brake vacuum. Reduced brake vacuum

List of errors for: ECU ECM with code 91B7
ECM-91B7 Electronic throttle module (ETM), internal fault. Faulty signal
ECM-91B7 Throttle unit, internal fault. Faulty signal
ECM-91B7 Throttle unit. Faulty signal

List of errors for: ECU ECM with code 903F
ECM-903F Electronic throttle module (ETM), internal fault. Signal missing
ECM-903F Electronic throttle module (ETM), internal fault. Signal too high
ECM-903F Throttle unit, internal fault. Faulty signal
ECM-903F Throttle unit, internal fault. Faulty signal. Intermittent fault
ECM-903F Throttle unit, internal fault. Faulty signal. Permanent fault
ECM-903F Throttle unit, internal fault. Signal too high
ECM-903F Throttle unit, internal fault. Signal too low or signal missing

Ja sitten kait herjas alhaista akunjännitettä. Voiko huono akku aiheuttaa tämmöstä? Näytti nimittäin olevan alkuperänen akku vuodelta -01. Koodit myös nollattiin ja käynnistyksen jälkeen ei löytyny yhtään koodia. Kaasuläppä ei minusta aikasemmin ole oireillu mitenkään. Voiko tuo hajota ihan yks kaks? Ajamaan en oo nyt uskaltanu lähtee, että mitenkä tässä nyt kannattas edetä?

Poissa Volvo65

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 vikakoodien tulkintaa
« Vastaus #1 : 22.12.2011, 14:01:52 »
Moi!
Näin voi käydä kun akun jännite on alhaine tai muuten vaan finaalissa. Osta tai koleile terveempää akkua ja anna olla kytkettynä pois akunkengät noin puoli tuntia. Muista pitää ovi tai ikkuna auki jos ovet napsahtaa kiinni kun kytket akun takaisin. :)

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 vikakoodien tulkintaa
« Vastaus #2 : 23.12.2011, 10:16:28 »
No kyllähän laturin pitäisi tuossakin tilanteessa pukata riittävästi virtaa jotta auto toimisi normaalisti. Oli akku sitten sökö eli ei. Kyllä tämäkin vaikuttaa pikemminkin läppäkotelon vialta.
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa Ticsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 vikakoodien tulkintaa
« Vastaus #3 : 24.12.2011, 11:58:22 »
No nyt on uus akku ja testilenkillä ei ilmenny mitään ongelmia. Jouluillalliselle pitäs tänään lähtee, toivottavasti nyt ei jätä tienpäälle  ???

Poissa Ticsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 vikakoodien tulkintaa
« Vastaus #4 : 24.12.2011, 21:36:54 »
Itku lyhyestä ilosta.. sinnehän se volvo jäi sinisen pihaan. Kaasuläppävialta tuo nyt pahasti alkaa vaikuttaa. Tällä kertaa tuli vaan moottorisysteemi huolla pian. Tyhjäkäynnilla pyörii huonosti, saattaa kaasutella itekseen, tyhjäkäynti jää 2500rpm. Hetken odottelu poistaa vian aina vähäks aikaa. Elikkä mistäs nyt läppäkotelo? Magneti marelli siellä on.. saikos näitä nyt englannista vielä? Ja minkähintanen tuo oli sinisellä?

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 vikakoodien tulkintaa
« Vastaus #5 : 25.12.2011, 22:25:49 »
No niin, perusboogieta. Ko. osa maksaa sinisellä vaihdettuna n.1k€
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo