Elekma  Autoracing

2.4 v70 -04 flexifuelin asennus

  • 17 Vastauksia
  • 1298 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1110
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.4 v70 -04 flexifuelin asennus
« Vastaus #15 : 15.07.2023, 07:12:59 »
T5 varmaan kulkee suuremmissa nopeuksissa paremmin koska enemmän tehoa. Harvoin tulee D5 vääntöjä täysin käytettyä mutta normiajo on tietysti vaivatonta. Hyvillä kesärenkailla, kuivalla asfaltilla, sutimisen merkkivalon saa palamaan manuaalin 1-3 vaihteilla.
2.5T tulee tehtaalta hyvällä alaväännöllä ja kulkee varmasti myös vaivattomasti. Kollegalla oli aiemmin V60 T8 ja auto toki kulki hyvin kun akussa oli energiaa, mutta itse kone heräsi vasta kun kierroksia oli vähintään 2500 rpm.
Ps: D5 meno jotenkin tasapainottui kun vaihdoin välijäähyn ja uuden turbon, siipien ohjaus toimii vrt siihen alkuperäiseen puolimiljoonaa km kiertäneeseen ahtimeen.
« Viimeksi muokattu: 15.07.2023, 07:19:46 kirjoittanut Jorma »

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1110
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.4 v70 -04 flexifuelin asennus
« Vastaus #16 : 15.07.2023, 07:40:28 »
Taloudellisuus - jos autoilussa termiä voi käyttää, riippuu lisäksi kuljetuskapasiteetista. Kollegalla on Sharan (2.0 diesel) johon mahtuu kyytiin ihmisiä ja tavaroita. Auton profiili (korkea, kuin ladon seinää työntäisi) aiheuttaa, ettei motarilla voi ajaa 120 koska kulutus pomppaa.
Naapurilla on insignia 1.5 turbo bensa. Kulkee noin 6L satasella mutta kun perään laittaa (tyhjän) kuomukärryn niin kulutus nousee lähes 10 L/100km. Naapuri epäilee, että automaatti käyttää liian suurta vaihdetta maantienopeuksissa, eikä kone jaksa vääntää kärryn kanssa.
Diesel toimii hyvin kärryn kanssa, oman D5 kulutus pomppaa vajaaseen 7 litraan satasella kun perään kytkee täyskorkean kuomukärryn ja täytyy todeta nyt kolme vuotta kesämökkiä rempanneena, että kärry on perässä aika usein.

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1380
  • Hi Tech, Low Life
Vs: 2.4 v70 -04 flexifuelin asennus
« Vastaus #17 : 15.07.2023, 19:46:37 »
Toisen merkkisessä manuaalissa biopowerointi tehty niin puhtaalla re85 tankilla alavääntöä tuli roimasti lisää verrokki bensatankillisella.
Bensalla vakioahtimella vääntöä ei tarvitse softassa rajoittaa ( antaa 420Nm) mutta re85 se tehty 450Nm. Maksimivääntö tuossa on jo 1900rpm lähtien niin aika dieselmäinen etanolilla ajaa kaupungissa.
Kulutus etanollla noussu noin 20%.
SX4 1.6 Outdoor Line -08
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

 

Carcom Oy  Elekma