Noniin, alkoi heti vastustamaan, peräluukku jäi jumiin ja google kertoi että ei ole ihan ensimmäinen vastaavanlainen vika.

takaluukun avaaminen oli ilmeisesti fiksuinta aloittaa poistamalla luukun vastakappaleen ruuvit jotka löytyy sisäpuolelta omien pikku luukkujen alta. Saatuani luukun auki muutaman mittauksen perusteella, lukko sai käskyn aueta, muttei auennut, joten purkaamolta käytetty tilalle, ja taas luukku toimii. Osanumero lukolle on muuten 31335047
Seuraavana olikin kytkinremontin ja huohotinpöntön uusimisen aika. Niihin meni 1,5 päivää aikaa kaikkine taukoineen ja ihmettelyineen.

Suurin ihmettelyn aihe oli tämä ilmanputsarin/ecu:n kotelo joka ei ollut ihan selkeä irroittaa

mutta tulihan se sieltä pois.
Apurunko pitää irroittaa näissä P1 alustaisissa jolloin vaihdelaatikko sopii tulemaan pois alakautta. Itse jätin apurungon yhden pultin varaan ja räikkäliinalla vedätin apurunkoa pois tieltä.

Kumpikaan näistä letuista ei ole terveellinen nauttia ?
Samassa projektissa vaihtui kaksoismassavauhtipyörä,työsylinteri, kytkinasetelma (tietty), kampiakselin takastefa, kytkinakselin sisäänmenon stefa, ja vetoakseleiden stefat. Ei mitään ihmeellistä, ruuvien avaamista ja kiinnittämistä.
Kytkin oli mallia SAC (self/adjusting/clutch) itsestään säätyvä. En kylläkään käyttänyt mitään speciaalityökaluja, saamani tiedon mukaan on tärkeintä että paineasetelman "säätöjouset" ovat asennettaessa kiinnipuristettuja.
Suomesta tuo täydellinen kytkinpaketti vauhtipyörineen olisi ollut ~1000€ paketti, virosta tilattuna kotiin 606€... LUK:n sama setti.
(Autossa ollut kytkin/vauhtipyörä oli muuten sama LUK:n valmistama, ja alkuperäinen)
Huohotuspömpelin/suodatinjalan vaihto ei ollut kummoinen homma sekään, 4 kiinnitysruuvia/2 letkua, pari kiinnikkeen ruuvia ja sähköliitin. olisiko ollut puolentunnin homma, kun edessä ei ollut suodatinkoteloa/jäähdytysnesteletkua.
Vetoakseli ei naputa, ääni kuuluu takapäästä, voisiko olla laakeri?