RallyBaron  Samppasport

V60 D3 EGR:n vaihto

  • 7 Vastauksia
  • 1320 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa BDT2A

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
V60 D3 EGR:n vaihto
« : 18.06.2023, 03:39:36 »
Säätämisen ja vääntämisen jälkeen lopputulema on, että EGR ei pelitä. Onkohan tuo millainen operaatio vaihtaa itse 2011 vuosimallin D5204T2- koneeseen ja pärjääkö normi työkaluilla vai tarvitseeko jotain ohjelmointia tms huomioitavaa? Youtubesta ja googlesta vakoilin mutta kaikki ohjeet tuntuvat koskevan uudempia moottoriversioita joissa ilmeisesti on enemmän probleemaa näiden kanssa.  ???
« Viimeksi muokattu: 19.06.2023, 04:31:24 kirjoittanut BDT2A »

Poissa BDT2A

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D3 EGR:n vaihto
« Vastaus #1 : 16.07.2023, 04:49:05 »
Ei mitään ideoita kenelläkään?

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3026
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D3 EGR:n vaihto
« Vastaus #2 : 16.07.2023, 08:20:16 »
Miten todettu että ei pelaa? Sopeutusta, ohjelmointia jne jne tehty?

Poissa Vaateripustin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D3 EGR:n vaihto
« Vastaus #3 : 16.07.2023, 21:47:38 »
Ainakin oman viisisylinterisen euro5 koneen kanssa ei löytynyt mistään tarpeeksi tietoa eikä ohjeita niin en viitsinyt ruveta säätämään. Jos on samanlainen rakenne kuin D5 koneessa niin ainakin polttoaineputkia joutuu repimään tieltä että pääsee venttiiliin käsiksi ja saattoipa vielä vaatia vidan kautta uudelleenohjelmoinninkin, tästä en kyllä mene vannomaan  ???. Aika tarkkaan tonnin maksoi sinisellä.

Poissa BDT2A

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D3 EGR:n vaihto
« Vastaus #4 : 17.07.2023, 02:49:49 »
Miten todettu että ei pelaa? Sopeutusta, ohjelmointia jne jne tehty?

Ei ole tehty mitään ohjelmointia vaikka se oli ensimmäinen idea ottaa kokonaan pois käytöstä, mutta lakimuutoksen ja tulevan tiukemman seulan/seurausten pelossa turhan tuntuinen operaatio myös ajatellen auton jälleenmyyntiarvoa. Voi olla että liikkeet ainakin alkavat suhtautua hieman nihkeämmin jos meinaa vaihdossa tarjota. Saapahan ongelman kerralla ratkaistua eikä tarvitse vaivata päätään enää saman asian tiimoilta.

Ainakin oman viisisylinterisen euro5 koneen kanssa ei löytynyt mistään tarpeeksi tietoa eikä ohjeita niin en viitsinyt ruveta säätämään. Jos on samanlainen rakenne kuin D5 koneessa niin ainakin polttoaineputkia joutuu repimään tieltä että pääsee venttiiliin käsiksi ja saattoipa vielä vaatia vidan kautta uudelleenohjelmoinninkin, tästä en kyllä mene vannomaan  ???. Aika tarkkaan tonnin maksoi sinisellä.

Siltä se vähän näyttää että putket ovat aika hyvin tiellä, kaiken muun lisäksi. Hyvä kun sormen mentävän rakosen löytää. 1000-1200e luokkaa on tarjouksia ollut, yllättäen ketjukorjaamoissa jopa kalliimpaa. EGR+jäähdytin lähellä kahta tonnia  :idiot2:

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6644
  • Global alligator
Vs: V60 D3 EGR:n vaihto
« Vastaus #5 : 17.07.2023, 08:17:53 »
Siltä se vähän näyttää että putket ovat aika hyvin tiellä, kaiken muun lisäksi. Hyvä kun sormen mentävän rakosen löytää. 1000-1200e luokkaa on tarjouksia ollut, yllättäen ketjukorjaamoissa jopa kalliimpaa. EGR+jäähdytin lähellä kahta tonnia  :idiot2:
Nämä just tekee diesel autoilusta niin edullista niinkuin kaikki hehkuttaa. :idiot2:
Tuohon vero päälle. Ainoa millä voi säästää on kulutusero jos ajaa tosi paljon.
Itse en jaksa kuunnella dieselin ronksutusta.

Tämäkin otsikon homma vaan on sellainen mihin on varauduttava, kaikki sitä ei osaa ajatella etukäteen. :(
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3026
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D3 EGR:n vaihto
« Vastaus #6 : 17.07.2023, 08:43:16 »
Ohjelmoinnilla esim tarkoitan egr venttiilin sopeutusta, vidalla tuon toiminta selviää toimiiko vaiko ei.

Poissa BDT2A

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D3 EGR:n vaihto
« Vastaus #7 : 13.08.2023, 01:25:12 »
Aloitin purkamaan autoa, mutta 2 pulttia joilla egr kiinnittyy jäähdyttimeen ovat niin vaikeassa paikassa etten tiedä miten ihmeessä ne voi saada auki vai pitääkö koko egr+jäähdytin paketti irroittaa pakosarjan puolelta, vaihtaa venttiili ja pakettina takaisin kiinni? Vai saako osia löystyttämällä senverran pelivaraa, että saa pultit auki? Samoin ylempi 13mm pultti mikä kiinnittää egr:n moottoriin on polttoaineputkien takana niin ettei sitä saa ulos.




 

Futurez  Kulkukoira