Kiitti muuten hyvästä vinkistä

Täytyypä kokeilla nollata varmuudeksi tuo BMS/akkuvahdin liitin hetkeksi pois virrat päälle kytkettynä.
Samalla voisi tarkistaa ihan varmuuden vuoksi tuon EBERIN sulakkeen 20A (sulakekotelo akun vieressä ja sulake no:17 - 20A)
On tuollainen normi-lattasulakkeesta poikkeava "jcase -sulake 20A sininen", kun käyttöohjeen kuvassa näytti neliömäiseltä sulakerasiakuvassa.
Akkulaturi oli tosiaan kytkettynä: (punainen) akun plus-napaan ja maajohdin auton runkoon (maadoituspisteeseen mikä löytyi akun läheltä iskaritolpan paikkeilta).
Laitan kyllä lisää tietoa kunhan hommaan löytyy se ratkaisu sitten joskus (toivottavasti).
Huonolla tuurilla jos työesteet haittaavat, niin ei ratkea aivan lähipäivinä.
PS. Tuli kokeiltua tuota nollausta, eli BMS/akkuvahdin liitin oli hetkeksi poissa virrat päälle kytkettynä. Ei ollut tällä vaikutusta PA-lämmittimen vikaan. Ohjaustehostimen vikaa/huoltokehotetta ei ole ilmennyt enää ja Start/Stop toimi kuten ennenkin kun risteykseen pysähdyin työmatkan ohessa kun ilmat lämpeni (ilman lämpötilan asteita näytti +3 astetta).
VIKASELVITYSTEN JÄLKEEN: Eli auto oli tutkittavana korjaamolla, ja tuomio oli ohjainlaite viallinen (vioittunut), mikä lienee kuulemma yksi melko yleisistä vioista näissä Eberbächereissä. Yhtenä vaihtoehtona koko lämmittimen uusinta (on ihan Volvon ns. originaali-eberi, jossa ajastukset auton mittariston kautta tai Volvo Carsin kautta).
Katsoin jo hieman alustavasti eeberi.com sivuilta jotta ohjainlaitteita löytyy varaosana, mutta vaatinee varmaankin sitten käynnin Volvon merkkihuollossa softaamisen vuoksi,
(lieneekö tuo oikeanlainen sitten tuohon Volvon omaan Eberbächer D5WS pa-lisälämmittimeen: 6 22 5201 04 00 11 Ohjainlaite D5WS 1 x 350 €).
Mutta asia on vielä vaiheessa/vireillä, eli auton myyntiliikkeen kanssa sovitellaan aluksi noita kustannusasioita pa-lämmittimen ym. osalta.
Melko kalsea auto ollut talvikäytössä, kun kummatkaan penkinlämmittimetkään eivät ole toimineet/lämmenneet, ja joista korjaamo nekin tutkiessaan totesi molempien penkkien "vastusmattojen" olevan myös vialliset. Erikoista kyllä, kun nuo penkinlämmittimien namiskat näyttävät taas sitten toimivan, mutta kylmäksi jäävät istuimet valitusta tehoalueesta riippumatta.
Lienee aiemmat kuljettaja ja etupenkin matkustaja olleet runsaspainoisia kun on molemmat penkinlämmittimet menneet.
Hieman meni kyllä hetkeksi luotto Volvoon moisten ongelmien johdosta, mutta elämä on.